Qualys voegt zich bij IBM Security App Exchange-community

Nieuwe Qualys-app voor QRadar Security Intelligence Platform combineert IT-middelen en vulnerability data met realtime analytics in één dashboard

AMSTERDAM, 13 maart 2017Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van op cloudgebaseerde security- en compliance-oplossingen, voegt een nieuwe Qualys-app toe aan IBM’s QRadar Security Intelligence Platform. Hiermee kunnen klanten hun netwerk en vulnerabilities realtime inzichtelijk maken. De nieuwe Qualys-app voor QRadar helpt teams doorlopend vulnerability- en risico-informatie te genereren vanuit een data-analytics-perspectief.

De nieuwe applicatie is gratis beschikbaar voor de securitycommunity via de IBM Security App Exchange, een marktplaats waar ontwikkelaars uit de complete branche applicaties op basis van IBM Security-technologieën kunnen delen. Nu dreigingen zich sneller dan ooit ontwikkelen, zijn organisaties geholpen met het gezamenlijk creëren binnen de securitycommunity. Hierdoor kunnen organisaties zich sneller aanpassen en innovaties versnellen in de strijd tegen cybercriminaliteit.

Organisaties die internationale IT-omgevingen beveiligen in het snel veranderende bedreigingslandschap, hebben doorlopend inzicht nodig in risicodata. De nieuwe Qualys-app voor QRadar is ontworpen om securityteams te helpen bepalen waar en wanneer hun organisaties gevoelig zijn voor aanvallen, en plaatst realtime trending data en visualiseringen over de belangrijkste vulnerabilities in één krachtig dashboard.

Door de Qualys-API te benutten, kunnen app-gebruikers IT-assets en data over vulnerabilities automatisch importeren van het Qualys Cloud Platform naar QRadar. Dat zorgt voor beter inzicht en een betere correlatie met security-incidenten. Al deze data is in te zien als aanpasbare visualiseringswidgets. Deze maken gebruik van de QRadar-widget-engine om de ernst en het verloop van vulnerabilities in een grafiek weer te geven. Ook kan er binnen de QRadar-app gezocht worden op nieuwste assets en vulnerability-data. De API blijft QRadar automatisch updaten met nieuwe data, zodat gebruikers één enkel overzicht hebben van de meest kwetsbare plekken en andere trends in hun elastic cloud, endpoints of internationale on-premise middelen.

“Voor zowel internationale organisaties als voor degenen die ze willen aanvallen, is cloud computing de driver voor digitale transformatie”, zegt Sumed Thakar, Chief Product Officer van Qualys, Inc. “Dankzij deze integratie met IBM QRadar krijgen onze gezamenlijke klanten beter inzicht en een betere analytics-tool waarmee ze de belangrijkste bedreigingen kunnen ontdekken en hier actie op kunnen ondernemen.”

De Qualys QRadar-API is gebaseerd op het Qualys Cloud Platform en ontworpen om klanten inzicht te geven in de belangrijkste kenmerken van vulnerabilities, zoals de verspreiding ervan, welke kwetsbare plekken trending zijn, de top 10 van grootste vulnerabilities en meer. Het Qualys-app-dashboard bevat ook historische grafieken en gebruikers kunnen alerts instellen voor niveaus en pieken van vulnerabilities. In de toekomst worden de functies van de app verder uitgebreid, onder andere met kant-en-klare widgets voor QRadar-dashboards en de mogelijkheid om zoekopdrachten direct binnen de app uit te voeren.

Aanvullende informatie:

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier op het gebied van oplossingen voor cloud-based beveiliging en compliance. Het bedrijf heeft meer dan 9.200 klanten in meer dan honderd landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde suite van oplossingen helpen organisaties bij het vereenvoudigen van hun securityactiviteiten en het verlagen van de compliance-kosten door het bieden van on-demand bedrijfskritische beveiligingsinformatie en het automatiseren van de auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties. Qualys, opgericht in 1999, heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, Fujitsu, HCL Technologies, HP Enterprises, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Voor meer informatie:
LVTPR
Kirsten Meij / Gijs van Beek
T: 030 65 65 070
M: qualys@lvtpr.nl

Qualys, het Qualys-logo en QualysGuard zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.