Samenwerking Qualys en ServiceNow biedt naadloze integratie met Configuration Management-systeem

Qualys-app houdt ServiceNow Configuration Management Database realtime up-to-date met door Qualys gevonden assets en hun attributen

Amsterdam, 13 oktober 2015Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloud-based beveiliging en compliance-oplossingen, lanceert een bètaversie van zijn applicatie voor synchronisatie van Qualys asset discovery en asset-classificatie met het ServiceNow® Configuration Management-systeem. De Qualys-app voor ServiceNow updatet automatisch de ServiceNow Configuration Management Database (CMDB) met elk nieuw, door Qualys gevonden asset, en met up-to-date informatie over bestaande assets. Dit biedt ServiceNow-gebruikers voortdurend een volledig inzicht in hun wereldwijde IT-assets.

“Asset-management en -tracking door de gehele asset-levenscyclus waren altijd een uitdaging voor ons doordat we veelal vertrouwen op beheercontrols”, zegt Carl Pridgen, Senior Security Engineer Security Operations bij Expedia, Inc. “Vanaf nu zijn we in staat de informatie in ons asset-managementsysteem uit te breiden en te valideren door het gebruik van extra data uit ons kwetsbaarhedenscansysteem. Met onze infrastructuur-assets en -processen kunnen we problemen die eerder onopgemerkt bleven, sneller identificeren en oplossen.”

De applicatie automatiseert het synchronisatieproces van alle nieuwe assets en van de laatste informatie over bestaande assets – verzameld door Qualys – met de ServiceNow-CMDB. Qualys verzamelt realtime inventory-informatie over IT-assets door gebruik van zijn cloud agent-technologie. De informatie omvat inventory-gegevens over hardware, zoals fabrikant, model, processor, geheugen en schijfruimte, evenals gegevens over software, zoals softwarenaam, -versie en -leverancier. Elke aanpassing op het device wordt onmiddellijk doorgespeeld naar het Qualys-platform en vervolgens gesynchroniseerd met ServiceNow. De applicatie levert daarnaast een gedifferentieerd rapport over de assets die wel staan geregistreerd in de ServiceNow-CMDB, maar niet in Qualys – en andersom. Dit stelt IT- en beveiligingsbeheerders in staat actie te ondernemen voor deze specifieke assets.

“Elke onbekende of verkeerd geclassificeerde asset en elke vertraging in beveiliging kunnen leiden tot een beveiligingslek”, zegt Philippe Courtot, voorzitter en CEO van Qualys, Inc. “Onze wijd verspreide cloudarchitectuur stelt ons in staat een realtime overzicht te leveren van de wereldwijde assets van een organisatie binnen infrastructuren, cloudomgevingen en end points. Deze naadloze integratie met de ServiceNow-CMDB voorziet gebruikers van volledig inzicht in hun wereldwijde assets binnen de ServiceNow-omgeving.”

Bezoek voor meer informatie qualys.com/servicenow-blog.

Beschikbaarheid en extra achtergrondinformatie

• Registreer nu en ontvang een melding als de gratis proefversie van de Qualys-app voor ServiceNow Configuration Management beschikbaar is.
  • Volg Qualys op LinkedIn en Twitter.

Over Qualys

Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier op het gebied van oplossingen voor cloud-based beveiliging en compliance. Het bedrijf heeft meer dan 6.700 klanten in meer dan honderd landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde suite van oplossingen helpen organisaties bij het vereenvoudigen van hun security-activiteiten en het verlagen van de compliance-kosten door het bieden van on-demand bedrijfskritische beveiligingsinformatie en het automatiseren van de auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties. Qualys, opgericht in 1999, heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, Accuvant, BT, Cognizant Technology Solutions, Dell SecureWorks, Fujitsu, HCL Comnet, InfoSys, NTT, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Voor meer informatie:

LVTPR
Gijs van Beek / Kirsten Meij
T: 030 65 65 070
M: qualys@lvtpr.nl

LEWIS PR for Qualys
Tracey Workman
T: +1 (415) 432-2470
M: qualys@lewispr.com

Geen persberichten meer ontvangen? Klik hier om af te melden.