Frost & Sullivan onderscheidt Qualys met Global Vulnerability, Management Market Leadership Award 2017

Qualys beloond voor unieke groeistrategie, productkwaliteit, customer ownership experience en inzet van technologie

AMSTERDAM, 08 mei 2017 – Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier op het gebied van op cloud gebaseerde security- en compliance-oplossingen, is door onderzoeks- en consultancybureau Frost & Sullivan onderscheiden met de Global Vulnerability Management Market Leadership Award 2017. Qualys ontvangt de award vanwege zijn toonaangevende groeistrategie, productkwaliteit en customer ownership experience, en vanwege de inzet van de Qualys Cloud Platform-technologie. Deze technologie helpt klanten het aantal benodigde puntoplossingen voor beveiliging van IT-omgevingen te beperken, inclusief elastic cloud-infrastructuur.

“Effectief vulnerability management omvat steeds meer en vindt op steeds grotere schaal plaats. Dit is nodig, vanwege alle publieke- en privé-cloudomgevingen, mobiele apparaten en IoT – het Internet of Things”, aldus Christopher Kissel, Senior Industry Analyst Information and Network Security bij Frost & Sullivan. “Qualys is en blijft een marktleider, met nieuwe netwerkdekking en beveiligingsoplossingen die profiteren van zijn cloud-platform voor wat betreft schaalbaarheid, automatisering en gebruiksvriendelijkheid. Dit in combinatie met het hoge tempo waarin Qualys innoveert, bewijst dat het bedrijf een strategie heeft ontwikkeld om zijn leidende positie in vulnerability management op te bouwen en uit te breiden.”

“We zijn zeer vereerd om door Frost & Sullivan te zijn onderscheiden als de marktleider op het gebied van internationaal vulnerability management, en om deze award te delen met onze trouwe klanten”, zegt Philippe Courtot, voorzitter en CEO van Qualys, Inc. “Met de uitbreiding van ons cloudplatform en de bijbehorende nieuwe oplossingen zien we nieuwe mogelijkheden om bedrijven van elke grootte te voorzien van een complete en kosteneffectieve oplossing. Een oplossing die ze binnen twee seconden inzicht biedt in internationale IT-assets, een continu overzicht geeft van de status van security en compliance, en de mogelijkheid biedt om risicovolle assets te identificeren – binnen endpoints, on-premise- en elastic cloud-omgevingen.”

Het onderzoek van Frost & Sullivan licht een aantal elementen van Qualys’ groei en innovatie uit.

• Nieuwe productontwikkelingen om puntbeveiligingsoplossingen verder te consolideren. Onder andere de introductie van AssetView dat binnen twee seconden inzicht biedt in alle assets binnen verschillende IT-omgevingen, ThreatPROTECT, ontworpen om bedrijven te helpen hun kwetsbaarheden te prioriteren, en 3 MB Qualys Cloud Agents die realtime inzicht mogelijk maken in de status van security en compliance van complete, internationale IT-infrastructuren en endpoints.
  • End-to-end-webapplicatiebeveiliging met naadloze integratie van Web Application Scanning (WAS) 5.0 en Web Application Firewall (WAF) 2.0. Dit biedt schaalbaar scannen, vermindering van false-positives en one-click-patching voor webapplicaties inclusief mobiele applicaties en IoT-services.
  • Integratie met cloudomgevingen en belangrijke publieke cloudplatformen. Het Qualys Cloud Platform integreert met Microsoft Azure, Amazon Web Services en Google Cloud Platform. Qualys biedt ook Private Cloud Platform-oplossingen – voor één compleet overzicht van security- en compliance-status binnen verschillende cloudomgevingen.
  • Schaalbare en robuuste architectuur achter het Qualys Cloud Platform. Een combinatie van continue opsporing van assets en kwetsbaarheden, realtime verzameling van gedistribueerde data, indexering en opslag, en een robuuste analytics-correlation back-end engine die continu miljoenen assets per dag kan scannen en klanten inzicht geeft in elk endpoint van hun netwerk.

De onderzoeksmethode van Frost & Sullivan biedt een 360-gradenoverzicht van uitdagingen, trends en problemen binnen de sector doordat het alle zeven onderzoeksmethodes van Frost & Sullivan combineert. De Market Leadership Award focust op specifieke criteria om de uitzonderlijke prestaties vast te stellen, die samen de toonaangevende positie van een bedrijf bepalen. De award is gebaseerd op onafhankelijke analyse van de internationale vulnerability management-markt inclusief diepte-interviews met klanten, partners en vendoren.

Het complete Frost & Sullivan-onderzoek is te lezen op https://www.qualys.com/market-leader.

Meer informatie?

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier op het gebied van oplossingen voor cloud-based security en compliance. Het bedrijf heeft meer dan 9.200 klanten in meer dan honderd landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde suite van oplossingen helpen organisaties bij het vereenvoudigen van hun securityactiviteiten en het verlagen van de compliance-kosten door het bieden van on-demand bedrijfskritische beveiligingsinformatie en het automatiseren van de auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties. Qualys, opgericht in 1999, heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, Fujitsu, HCL Technologies, HP Enterprises, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Qualys, het Qualys-logo en QualysGuard zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

Voor meer informatie:
LVTPR