Qualys lanceert nieuwe oplossing voor containerbeveiliging

De oplossing biedt klanten volledig inzicht in de lifecycle en bescherming van container-native-applicaties die draaien op Amazon Web Services

Amsterdam, 20 december 2018 - Qualys, Inc. (NASDAQ: QLYS), toonaangevend leverancier van cloud-based beveiligings- en compliance-oplossingen, lanceert de Qualys Container Security-oplossing voor de nieuwe AWS-Marketplace. Hiermee kunnen klanten nu met enkele klikken inzicht creëren in en beveiliging realiseren van container-applicaties die draaien op Amazon Web Services (AWS).

AWS-klanten kunnen nu de Amazon Elastic Container Service (Amazon ECS)-console en AWS Marketplace gebruiken om containeroplossingen te identificeren, produceren en implementeren, inclusief Qualys Container Security. Met de nieuwe release breidt AWS Marketplace zijn bestaande voordelen en functies uit naar containerproducten, met een zoekfunctie die toegang biedt tot een samengestelde catalogus van vertrouwde software van gerenommeerde leveranciers.

DevOps- en SecOps-teams kunnen Qualys Container Security gebruiken om hun container-native-applicaties op AWS te monitoren en verder te beveiligen zonder hun bestaande Continuous Integration and Deployment (CI/CD)-pijplijnen te onderbreken. Ze kunnen de inhoud van hun containerafbeeldingen beoordelen op kwetsbaarheid, bepalen welke afbeeldingen worden geïmplementeerd, inzicht krijgen in de activiteit van runtime-applicaties en het normale applicatiegedrag automatisch afdwingen.

“Containers hebben een nieuwe snelheid, schaal van bedrijfsinnovatie en digitale transformatie teweeggebracht en veranderen de vereisten om applicaties te beveiligen en te monitoren”, zegt Philippe Courtot, voorzitter en CEO bij Qualys Inc. “Qualys Container Security stelt bedrijven in staat inzicht en beveiliging in te bouwen in hun container-native-applicaties die draaien op AWS.”

“We zijn verheugd dat Qualys hun containerbeveiligingsreeks op AWS Marketplace for Containers aanbiedt, waardoor miljoenen AWS-klanten container-native workloads kunnen vinden en leveren voor Amazon ECS, Amazon Elastic Container Service for Kubernetes (Amazon EKS) en AWS Fargate”, zegt David McCann, vicepresident AWS Marketplace, Amazon Web Services, Inc. “Door het aanbieden van Qualys-beveiligingsproducten op AWS Marketplace kunnen ruim 200.000 actieve klanten van het platform gebruikmaken van verbeterd inzicht en bescherming voor hun container-based workloads, met de extra voordelen van vereenvoudigd zoeken en geïntegreerde AWS-facturering.”

De Qualys Container Security-oplossing biedt klanten de volgende uitgebreide mogelijkheden:
• Volledige en voortdurende beoordeling van de compositie en kwetsbaarheden van containerafbeeldingen.
• Dynamische analyse van alle activiteiten binnen container-native-applicaties.
• Automatische en adaptieve handhaving van normaal gedrag voor bescherming van draaiende containers.

Het Qualys Cloud Platform
Als een revolutionaire cloud-based architectuur biedt Qualys Cloud Platform klanten een uniform beeld van IT, beveiliging en compliance tussen on-premises assets, endpoints, clouds, containers en webapplicaties. Hierdoor verminderen de kosten en de complexiteit van het beheren van meerdere beveiligingsleveranciers drastisch.

Het Qualys-platform levert momenteel 18 volledig geïntegreerde, centraal beheerde en automatisch bijwerkende best-of-breed beveiligings- en compliance-oplossingen. Door het automatisch verzamelen en analyseren van veiligheids- en compliancegegevens van IT-middelen biedt het Qualys Cloud Platform klanten schaalbaarheid, zichtbaarheid, nauwkeurigheid en een breed scala aan mogelijkheden om cyberaanvallen te bestrijden en beveiliging in te bouwen in hun initiatieven voor digitale transformatie.

Meer informatie:
● Gebruik Qualys Container Security op AWS Marketplace voor Containers
● Lees meer over Qualys voor AWS
● Meer informatie over het Qualys Cloud Platform
● Volg Qualys op LinkedIn en Twitter

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier op het gebied van oplossingen voor cloud-based security en compliance. Het bedrijf heeft meer dan 10.300 klanten in meer dan 130 landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing. Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps bieden continue bedrijfskritische beveiligingsinformatie, waardoor auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties on-premise, op endpoints en in elastic clouds zijn te automatiseren. Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, Fujitsu, HCL Technologies, HP Enterprises, IBM, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Qualys, het Qualys-logo en QualysGuard zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.