Qualys lanceert nieuwe oplossing voor consultants, adviesorganisaties en Managed Service Providers (MSP’s)

Nieuwe Qualys Consulting Edition levert de kracht van het Qualys-cloudplatform voor on-premise omgevingen, endpoints en clouds aan gebruikers van Nessus Professional, Nexpose en andere scanningtools

Amsterdam, 27 augustus 2018Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloudgebaseerde beveiligings- en compliance-oplossingen, lanceert Qualys Consulting Edition. Dit is een complete oplossing voor consultants, adviesbureaus voor security en Managed Service Providers (MSP’s). Zij beschikken met deze makkelijk inzetbare en kosteneffectieve oplossing over de kracht en de schaalbaarheid van het Qualys Cloud Platform.

Qualys Consulting Edition stelt consultants, adviesbureaus en MSP’s in staat om verschillende continue kwetsbaarheidsassessments uit te voeren vanaf een enkelvoudig, gecentraliseerd platform dat zichzelf updatet. Zo kunnen zij hun securitystack consolideren voor on-premise omgevingen, endpoints en clouds, wat de Total Cost of Ownership (TCO) drastisch terugdringt.

“Consultants, adviesbureaus en MSP’s hebben ons gevraagd ons unieke cloudplatform en onze geïntegreerde applicatiesuite op zo’n manier beschikbaar te stellen, dat zij hun diensten kosteneffectief kunnen schalen en hun klanten kunnen voorzien van een completere oplossing waarmee ze vanaf een enkel platform securityassessments kunnen uitvoeren op on-premise omgevingen, endpoints en clouds. Dit is precies wat Qualys Consulting Edition biedt”, zegt Philippe Courtot, bestuursvoorzitter en CEO van Qualys, Inc. “We zijn trots op deze innovatieve oplossing die consultants een modern cloudplatform biedt, waarmee zij klanten met nieuwe, hybride infrastructuren en cloudapplicaties beter kunnen bedienen.”

Qualys-Consulting-Edition-6

De nieuwe Qualys Consulting Edition stelt consultants in staat om verschillende klantcontracten effectief te beheren. Zij kunnen de resultaten van deze contracten vanuit één plek volgen. MSP’s kunnen hun bestaande portfolio uitbreiden met beveiligingsdiensten op basis van multi-tenancy met Six-Sigma-accuratesse, inzicht in historische trends en ingebouwde API-support.

De nieuwe Qualys Consulting Edition speelt ook in op issues die worden veroorzaakt door het scannen van overlappende IP’s en biedt out-of-the-box dynamische en volledig op maat te maken rapportages en dashboards. Deze features vereenvoudigen de taak van het scannen van een reeks van klantassets op een hoog organisatieniveau, wat zorgt voor gestroomlijnde rapportagefuncties. Zo is tijd te besparen op het extraheren van data en op het uitvoeren van security- en compliance-werkzaamheden. De oplossing omvat Qualys Cloud Agent-support voor realtime vulnerability-management. Securityprofessionals kunnen klanten ook voorzien van gratis Qualys-diensten als CertView en CloudView. Daarmee kan een klant al zijn digitale certificaten en multicloudmiddelen zonder extra kosten volgen en monitoren.

QCE-Dashboard

*Qualys Consulting Edition biedt de kracht en schaal van het Qualys Cloud Platform via een makkelijk inzetbare, gebruiksvriendelijke en kosteneffectieve oplossing.

QCE-Networks-Zoomed

Een nieuw multitenant-netwerkentabblad voorziet in datasegmentatie tussen klanten.

“Wij stappen voor wat betreft onze beheerde vulnerability-oplossing over van Tenable naar Qualys vanwege een gebrek aan een gedistribueerde architectuur, multi-tenancy en schaalbaarheid”, zegt Paul Caiazzo, CEO en medeoprichter van TruShield Security Solutions, Inc. “Met de kracht van het Qualys Platform en het grote aantal geïntegreerde apps zijn we goed in staat om onze beheerde securitydiensten verder uit te breiden en optimaal in te spelen op de nieuwe beveiligingsuitdagingen die horen bij de nieuwe, hybride infrastructuren.”

“Infogressive koos Qualys als Managed Security Services Platform, omdat onze evaluatie uitwees dat er geen ander multitenantplatform met API’s is, dat de schaal en de diepte biedt zoals Qualys doet, inclusief het gemak van het consolideren van verschillende technologieën”, zegt Justin Kallhoff, CEO van Infogressive. “Hierdoor zijn we in staat om ons aanbod via partnerships met Managed Service Providers kosteneffectief uit te bereiden.”

“Bij het periodiek evalueren van leveranciers in deze sector hebben we gezien dat de cloudoplossing van Qualys uniek is in het bieden van meer flexibiliteit bij het snel beoordelen van de zich ontwikkelende infrastructuur van klanten. Dat kan ongeacht hun netwerkconfiguratie”, zegt Dennis Houseknecht, Chief Technology Officer van Waterloo Security Ltd. “Deze flexibiliteit heeft onze organisatie in staat gesteld om een brede groep van klanten te bedienen, waarbij hun behoeften zich ontwikkelden van een eenvoudig eenmalig assessment naar een continu securityprogramma.”

“Qualys maakt het mogelijk onze diensten op te schalen, nu klanten hun traditionele OT-netwerken transformeren naar hybride en clouddominante omgevingen”, zegt Kelly Hammons, VP of Customer Success van Secutor Consulting. “Door verschillende diensten naar één platform te consolideren, maakt Qualys het mogelijk om de on-premise en cloudomgevingen van onze klanten snel en accuraat te beschermen zonder extensieve training of infrastructuurupgrades.”

Beschikbaarheid en prijs
Qualys Consulting Edition is vanaf eind augustus 2018 beschikbaar voor consultants, adviesbureaus en MSP’s. Een jaarabonnement begint bij 3.142 euro voor onbeperkte asset-packages. Alle packages omvatten een onbeperkt aantal gebruikers.

Extra bronnen:
Volg Qualys op LinkedIn en Twitter
Lees meer over het Qualys Cloud Platform
Lees meer over de Qualys Consulting Edition

Over het Qualys Cloud Platform
Het Qualys Cloud Platform is een revolutionaire, centrale architectuur die meer dan vijftien Qualys Cloud Apps voor security en compliance levert. Het biedt gebruikers een gestroomlijnde oplossing om kosten en complexiteit van het beheer van meerdere securityvendoren te voorkomen. De oplossing verzamelt en analyseert automatisch security- en compliance-data van IT-assets in een centraal overzicht, en geeft gebruikers zo de schaalbaarheid, het inzicht, de nauwkeurigheid en de breedte van functies om cyberaanvallen tegen te gaan en security in te bouwen in hun initiatieven voor digitale transformatie.

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier op het gebied van oplossingen voor cloud-based security en compliance. Het bedrijf heeft meer dan 10.000 klanten in meer dan 120 landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing. Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps bieden continue bedrijfskritische beveiligingsinformatie, waardoor auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties on-premise, op endpoints en in elastic clouds zijn te automatiseren. Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende Managed Service Providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, Fujitsu, HCL Technologies, HP Enterprises, IBM, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Qualys, het Qualys-logo en QualysGuard zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

Voor meer informatie:
LVTPR