Qualys lanceert Express Lite voor mkb

Nieuwe oplossing brengt kracht van de cloud naar mkb; makkelijk inzetbare en betaalbare alles-in-een beveiligings- en compliance-oplossing

**Redwood City, Californië, 10 juni 2013** – Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier in het bieden van oplossingen voor cloud-security en compliance-management, lanceert QualysGuard Express Lite, een mkb-versie van zijn geïntegreerde suite van beveiligings- en compliance-oplossingen. Deze nieuwe cloud-dienst biedt alle mogelijkheden van het QualysGuard Cloud Platform voor kleine en middelgrote bedrijven. Hiermee zijn zij beter in staat zich te beschermen tegen internetbedreigingen en voldoen ze makkelijker aan PCI en overige regelgeving. QualysGuard Express Lite is direct vanaf elke browser beschikbaar zonder noodzakelijke aanschaf van servers of het installeren van software. Daardoor is het gebruiksvriendelijk en betaalbaar voor organisaties met een beperkt IT-beveiligingsbudget of beperkte expertise.

Kleine bedrijven ervaren meer en meer de bedreigingen van het internet. Volgens een recent rapport van Symantec zijn bedrijven met minder dan 250 medewerkers de snelste groeiers voor wat betreft gerichte aanvallen. 31 procent van de aanvallen is gericht op deze groep (Symantec Internet Security Threat Report 2013, pagina 4). Het rapport geeft ook aan dat criminelen kleine bedrijven gebruiken als springplank voor het inbreken bij grote bedrijven waar een mkb-onderneming zaken mee doet.

“We zijn enthousiast over het feit dat QualysGuard Express Lite beveiliging eenvoudig en toegankelijk maakt voor onze mkb-klanten”, zegt Doug Davidson, President en CEO van Jacadis. “Het is als cloud-dienst een makkelijke en betaalbare manier om in te spelen op eisen op het gebied van vulnerability scanning, beveiliging en het monitoren van compliance.”

QualysGuard Express Lite is onderdeel van het QualysGuard Cloud Platform dat al in gebruik is bij duizenden organisaties wereldwijd. Dit platform biedt een alles-in-een cloud-oplossing met de volgende mogelijkheden.

• Blootleggen van kwetsbaarheden in het netwerk en de patches om deze op te lossen. Monitort servers en computers op beveiligingsissues en helpt organisaties bij het stellen van prioriteiten door gebruiksvriendelijke rapporten te genereren, inclusief de te installeren nieuwste patches.
  • Webapplicatiescanning. Identificeert kwetsbaarheden in websites, formulieren en applicaties, die door aanvallers gebruikt worden om servers over te nemen of data te stelen.
  • Website-malwaredetectie. Maakt melding van kwaadaardige code in websites, die bezoekers zou kunnen infecteren en de reputatie van de organisatie schaadt.
  • Automatiseren van PCI-compliance. Scant servers en computers op kwetsbaarheden, beheert Payment Card Industry self-assessment-vragenlijsten en dient zelf online de antwoorden in bij de acquiring bank. Qualys is een Approved Scanning Vendor.

“Onze middelgrote klanten gebruiken QualysGuard Express vanwege het gebruiksgemak en duidelijke, in acties op te vertalen beveiligingsresultaten. Die helpen hen bij het afweren van cyberaanvallen en het voorkomen van verlies van data”, zegt Philippe Courtot, bestuursvoorzitter en CEO van Qualys. “Express Lite is ideaal voor kleine bedrijven met beperkte IT-middelen die een complete beveiligings- en compliance-monitoringoplossing nodig hebben, die gebruiksvriendelijk is en past in hun budget.”

Prijs en beschikbaarheid

QualysGuard Express Lite is een cloud-security- en compliance-oplossing, beschikbaar in jaarlijkse abonnementsvorm op basis van het aantal systemen en webapplicaties. Abonnementen starten bij $ 795 voor twee internetservers en zijn vanaf juli 2013 leverbaar. Voor meer informatie of aanmelden voor een gratis 14-daagse evaluatie, kijk op qualys.com/smb.

Over Qualys

Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier op het gebied van oplossingen voor cloud-beveiliging en compliance. Het bedrijf heeft meer dan zesduizend klanten in meer dan honderd landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als Fortune 100-bedrijven. Het QualysGuard Cloud Platform en de geïntegreerde suite van oplossingen helpen organisaties bij het vereenvoudigen van hun security-activiteiten en het verlagen van de compliance-kosten door het bieden van on-demand bedrijfskritische beveiligingsinformatie en het automatiseren van de auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties. Qualys, opgericht in 1999, heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accuvant, BT, Dell SecureWorks, Fujitsu, NTT, Symantec, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Voor meer informatie:

LVTPR