Qualys introduceert Private Cloud Platform Appliance (PCPA) voor middelgrote bedrijven

Security en compliance voor bedrijven met data on-premise of binnen bepaald land

Amsterdam, 15 juni 2016Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloud-based beveiliging en compliance-oplossingen, introduceert Qualys Private Cloud Platform Appliance (PCPA). Dit is een nieuwe, managed on-premise-oplossing voor security en compliance voor middelgrote bedrijven. Dit nieuwste onderdeel van het Qualys Private Cloud Platform (PCP) biedt dezelfde robuuste security- en compliance-diensten voor private clouds met scancapaciteit in een nieuwe, hoog presterende, speciaal ontwikkelde 1U-appliance.

Vaak moeten organisaties klantdata opslaan binnen specifieke geografische grenzen. Qualys PCPA helpt middelgrote organisaties informatie over security en compliance lokaal te houden – binnen hun datacenter of dat van een partner – zonder concessies aan de waarde van managed cloud services.

Qualys PCPA biedt alle voordelen van het Qualys Cloud Platform als gemonitorde managed service, veilig beheerd door Qualys binnen het datacenter van de organisatie. De oplossing ondersteunt zowel scanners als cloud agents, en omvat een uitgebreide, geïntegreerde suite met Qualys-apps voor het automatiseren van asset discovery, securityonderzoeken en compliance-management, waaronder AssetView, Vulnerability Management, Continuous Monitoring, ThreatPROTECT, Web Application Scanning, Web Application Firewall, Policy Compliance en Security Assessment Questionnaire.

Qualys PCPA:

• is een compacte, kostenefficiënte private-cloudoplossing afgestemd op de behoeften van middelgrote bedrijven;
  • is een kleinere versie van de Qualys-PCP-productlijn met dezelfde mogelijkheden voor security, performance en compliance;
  • is een eenvoudig te installeren turnkey-appliance die voldoet aan regelgeving en intern beleid op het gebied van de locatie van data;
  • biedt end-to-end versleuteling voor data in transit en in storage;
  • is een speciaal hiervoor ontwikkelde hardware-appliance, volledig beheerd door Qualys.

“De nieuwe PCPA stelt ons in staat effectiever te concurreren met onze security- en compliance-oplossingen in omgevingen waarin ons huidige private-cloudaanbod te kostbaar is voor middelgrote bedrijven”, zegt Philippe Courtot, bestuursvoorzitter en CEO van Qualys, Inc.

Met de huidige versie van PCPA kunnen klanten in een tijdsbestek van 24 uur maximaal dertigduizend IP’s scannen voor vulnerability management, en maximaal dertigduizend IP’s voor policy compliance. Daarnaast kan PCPA op regelmatige basis maximaal drieduizend webapplicaties scannen, afhankelijk van hun omvang en complexiteit.

Prijzen en beschikbaarheid
ualys PCPA is verkrijgbaar vanaf 1 juli 2016. Op dit moment wordt de oplossing verkocht als jaarabonnement dat 2.500 licenties voor vulnerability management en nog eens 2.500 voor policy compliance omvat. De vanafprijs is 75.000 euro.

Extra achtergrondinformatie

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier op het gebied van oplossingen voor cloud-based beveiliging en compliance. Het bedrijf heeft meer dan 8.800 klanten in meer dan honderd landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde suite van oplossingen helpen organisaties bij het vereenvoudigen van hun securityactiviteiten en het verlagen van de compliance-kosten door het bieden van on-demand bedrijfskritische beveiligingsinformatie en het automatiseren van de auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties. Qualys, opgericht in 1999, heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, SecureWorks, Fujitsu, HCL Comnet, InfoSys, NTT, Optiv, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Voor meer informatie:

LVTPR