Qualys breidt QualysGuard uit met two-factor authenticatie op basis van VeriSign Identity Protection Authentication service van Symantec

Gratis dienst geeft QualysGuard gebruikers veiliger authenticatie

RSA Conference Europe, Londen - 13 oktober - Qualys®, de leverancier van oplossingen voor on-demand IT security risk en compliance management, maakt vandaag bekend dat het sterke two-factor authentication gaat bieden, gebruik makend van VeriSign Identity Protection (VIP) Authentication, een service van Symantec. Wereldwijde klanten hoeven daar niet extra voor te betalen. Door gebruik te maken van de dienst versterkt en beveiligt Qualys op een transparante manier de digitale identiteiten van de gebruikers van QualysGuard.

In een two-factor authenticatieproces wordt de gebruiker gevraagd een gebruikersnaam en wachtwoord in te geven, plus een authenticatiecode die wordt gegenereerd door een mobiel apparaat, bijvoorbeeld een card, token of mobiele telefoon. Dit voorziet in krachtige authenticatie voor extra veilige toegang. De VIP Authentication Service is de leidende Cloud-oplossing die bedrijven in staat stelt om de online toegang en transacties te beveiligen teneinde compliancy te realiseren en frauderisico’s te beperken. VIP is een volledig gehoste, SaaS two-factor authenticatieoplossing. Het biedt een kosteneffectieve manier om gelegitimeerde gebruikers toegang te geven tot bedrijfssystemen, applicaties en websites terwijl identiteitsdiefstal en e-fraude organisaties worden gefrustreerd.

QualysGuard is in gebruik bij meer dan 5.000 ondernemingen, waaronder 43 uit de Fortune100. Het is wereldwijd de meest toegepaste on demand oplossing voor IT security en compliance. Met QualysGuard’s Software-as-a-Service (SaaS) leveringsmodel kunnen gebruikers hun accounts benaderen en beheren met elke webbrowser overal ter wereld. Door met Symantec te werken, is de VIP two-factor authenticatieservice naadloos geïntegreerd met QualysGuard. Dit ontlast klanten van de kosten en moeite om een extra authenticatielaag te gebruiken en te onderhouden.

VIP biedt een extra beveiligingslaag bovenop het standaard username/password protocol door een dynamische, eenmalige zescijferige code te vragen die wordt gegenereerd door de VIP credential van de gebruiker. Beheerders van QualysGuard kunnen VIP vragen voor alle accounts, individuen kunnen er indien gewenst voor opteren. De sterke VIP-authenticatie is gemakkelijk en kosteneffectief in te zetten en ondersteunt een grote variëteit aan credentials (van gratis beschikbare software credentials voor mobiele telefoons of PC’s tot hardware tokens van de leidende leveranciers). De VIP service maakt het ook mogelijk geprogrammeerde toegang te krijgen tot de QualysGuard API zodat gebruikers geïntegreerde oplossingen van partners kunnen inzetten voor additionele mogelijkheden.

“We gebruiken de QualysGuard IT Security and Compliance Suite voor het nauwkeurig identificeren en herstellen van kwetsbaarheden in onze beveiliging en voor het voldoen aan PCI (Payment Card Industry) eisen voor het beschermen van onze klantendata.” Dat zegt David Rickling, senior manager site operations, information technology & security bij eHealth. “We gebruiken de VIP-service om een extra niveau van beveiliging te krijgen als we inloggen op QualysGuard om de staat van onze security en compliance van onze infrastructuur te zien. We vinden dat de VIP-service ons op deze manier helpt veilige authenticatie te waarborgen als we QualysGuard gebruiken om toegang te hebben tot security informatie.”

“Door de bewezen VIP Authentication Service met QualysGuard te integreren kan Qualys haar klanten nu een hoger niveau van beveiliging bieden, elke keer als ze inloggen op hun portals om hun activiteiten op het gebied van security en compliance willen beheren. En met de Cloud VIP Authentication Service kan Qualys sterke authenticatie sneller implementeren en met prestaties die anders te kostbaar zouden zijn,” zegt Kerry Loftus, senior director product management User Authentication bij Symantec.

“Two-factor authentication is zo’n sleuteltechnologie die op cloud gebaseerde services moeten toepassen om het kapen van accounts ten gevolge van gestolen of zwakke wachtwoorden tegen te gaan,” zegt Philippe Courtot, chairman en CEO van Qualys. “Dankzij de samenwerking met Symantec kunnen we zonder extra kosten onze klanten de VIP service en een extra veiligheidslaag bieden.”

Prijs en beschikbaarheid

De nieuwe VIP service is nu kosteloos beschikbaar voor de QualysGuard IT security en compliance suite. Deze omvat vulnerability management, policy compliance, PCI compliance en web application scanning. Kijk voor meer informatie op onze blog op de Qualys Community.

Over Qualys

Qualys, Inc. is de toonaangevende leverancier van oplossingen voor on-demand IT security risk en compliance management. Het implementeren van de Software-as-a-Service oplossingen van Qualys is een kwestie van een paar uur, waar dat ook ter wereld moet gebeuren. Klanten krijgen onmiddellijk inzicht in de staat van hun security en compliance.

De QualysGuard® service wordt gebruikt door meer dan 5.000 organisaties in 85 landen, waaronder 42 van de Fortune Global100. Meer dan 500 miljoen IP audits worden per jaar door QualysGuard uitgevoerd. Qualys heeft bij een Fortune Global 50 company de grootste vulnerability management toepassing ter wereld gerealiseerd.

Qualys heeft strategische partnerships afgesloten met toonaangevende managed service providers en adviesorganisaties, waaronder BT, Etisalat, Fujitsu, IBM, I(TS)2, LAC, NTT, SecureWorks, Symantec, Tata Communications, en TELUS. Kijk voor meer informatie op www.qualys.com.

For media inquiries or to find the appropriate spokesperson
Contact: Theo Loth
Loth PR Writing