Nieuw Patch Report van Qualys brengt IT Security in lijn met Operations

Nieuwe functionaliteit van QualysGuard Vulnerability Management consolideert en prioriteert bedrijfsbrede security patches voor het snel en nauwkeurig dichten van kwetsbaarheden

Redwood City, USA - 21 juni 2010 - Qualys®, de leverancier van oplossingen voor on-demand IT security risk en compliance management, lanceert Patch Report, een nieuwe functie in QualysGuard® Vulnerability Management voor snelle identificatie en implementatie van patches teneinde kwetsbaarheden in IT omgevingen te elimineren. De nieuwe rapportagefunctionaliteit voorziet gebruikers van praktisch bruikbare patchinformatie voor non-security medewerkers, zoals systeembeheerders en patch managers. Het omvat prioriteitenlijsten van patches die moeten worden doorgevoerd op geselecteerde systemen teneinde de risico’s te verminderen, zonder dat onnodig overbodige patches worden uitgevoerd.

“We zijn enthousiaste gebruikers van het nieuwe QualysGuard Patch Report omdat het een nuttig instrument is dat ons efficiënter maakt in het verhelpen van kwetsbaarheden en omdat het waarborgt dat we op de juiste manier patchen,” zegt Joe Bennett, Director Information Security van CredAbility, een nonprofit organisatie die advies en voorlichting geeft op het gebied van kredieten. “We rapporteren maandelijks over de aanpak van ontdekte kwetsbaarheden. Nu met Patch Report, kunnen we precies zien hoeveel patches we hebben uitgevoerd en hoeveel kwetsbaarheden we hebben verholpen.”

Het nieuwe QualysGuard Patch Report stimuleert het efficiënt verhelpen van kwetsbaarheden:

• Elimineren van menselijke handelingen en tijdsbeslag die nodig waren voor het doornemen van geïdentificeerde vulnerabilities en voor het uitzoeken welke patch welke kwetsbaarheid kan oplossen, hetgeen gebruikers onnodig en overbodig patchen bespaart.
  • Verschaffen van accurate, gemakkelijk leesbare rapportages met geconsolideerde patch informatie voor security en non-security personeel (systeembeheerders, patch management system operators, medewerkers IT of operations).
  • Bieden van een eenvoudige gebruikersinterface die gebruikers de flexibiliteit geeft om praktisch bruikbare patch reports aan te maken, gegroepeerd op host, patch, besturingssysteem of asset group. De gebruiker kan deze informatie dynamisch filteren om de scope van het rapport verder in te perken of uit te breiden.
  • Voorzien in vaste zoekfilters zodat elke keer als de rapportage wordt gedraaid de meest actuele patch informatie wordt gegenereerd, gebaseerd op recente scans en updates van de kennisbank.

“ Security en Operations teams werken in afzonderlijke domeinen. Vulnerability Management is een gebied waarin deze teams moeten samenwerken om te bepalen wat er moet worden gepatched en om snel te patchen om de IT-omgeving veilig te houden en om het risico van discontinuïteit te verminderen,” zegt Scott Crawford, Research Director bij EMA. “ Qualys Patch Report stelt security professionals in staat om de operationele medewerkers te voorzien van een duidelijke, geconsolideerde rapportage van welke patches moeten worden doorgevoerd, hetgeen de efficiency van beide teams vergroot bij het verhelpen van mogelijke security bedreigingen.”

“We hebben dit nieuwe Patch Report gebouwd op verzoek van onze klanten, zodat ze hun tegenhangers bij Operations kunnen voorzien van een betekenisvol, taakgeoriënteerd, kant-en-klaar herstelplan,” zegt Philippe Courtot, chairman en CEO van Qualys.

Prijs en beschikbaarheid

De nieuwe Patch Report functionaliteit is per direct beschikbaar. Het is de nieuwste uitbreiding van QualysGuard Vulnerability Management, de leidende vulnerability management oplossing die in gebruik is bij meer dan 4.000 bedrijven wereldwijd. QualysGuard Vulnerability Management automatiseert de levenscyclus van bedrijfsbreed network auditing en vulnerability management, inclusief network discovery and mapping, asset prioritization, vulnerability assessment reporting en remediation tracking op basis van bedrijfsrisico’s. Dit stelt bedrijven in staat om kwetsbaarheden in hun netwerken en applicaties te elimineren voordat deze worden geëxploiteerd. Kijk voor meer informatie op https://www.qualys.com/products/qg_suite/vulnerability_management/

Over Qualys

Qualys, Inc. is de toonaangevende leverancier van oplossingen voor on-demand IT security risk en compliance management. Het implementeren van de Software-as-a-Service oplossingen van Qualys is een kwestie van een paar uur, waar dat ook ter wereld moet gebeuren. Klanten krijgen onmiddellijk inzicht in de staat van hun security en compliance.
De QualysGuard® service wordt gebruikt door meer dan 4.000 organisaties in 85 landen, waaronder 42 van de Fortune Global100. Meer dan 500 miljoen IP audits worden per jaar door QualysGuard uitgevoerd. Qualys heeft bij een Fortune Global 50 company de grootste vulnerability management toepassing ter wereld gerealiseerd.
Qualys heeft strategische partnerships afgesloten met toonaangevende managed service providers en adviesorganisaties, waaronder BT, Etisalat, Fujitsu, IBM, I(TS)2, LAC, NTT, SecureWorks, Symantec, Tata Communications, en TELUS. Kijk voor meer informatie op www.qualys.com.

For media inquiries or to find the appropriate spokesperson
Contact: Theo Loth
Loth PR Writing