Vers van de pers: " IT Policy Compliance for Dummies"

Samenwerking van Qualys met uitgeverij John Wiley & Sons resulteert in aardig boekje over het plannen van Information Technology (IT) Policy Compliance

Almere, - 31 maart 2010 - Uitgeverij John Wiley & Sons heeft het boekwerk IT Policy Compliance for Dummies uitgebracht. Het boekje is tot stand gekomen in samenwerking met Qualys, de leverancier van oplossingen voor on-demand IT security risk en compliance management. IT Policy Compliance for Dummies is een handzame gids die IT en security managers uitlegt wat ze moeten weten over het voldoen aan IT beleid.

De auteurs Jason Creech en Matt Alderman, beiden werkzaam bij Qualys, leggen op een toegankelijke manier uit wat IT policy compliance inhoudt, en welke stappen een organisatie moet zetten om aan een onafhankelijke auditor te kunnen aantonen compliant te zijn. Het boekwerkje is gratis te verkrijgen op: https://www.qualys.com/itpcfordummies.

Aangezien het merendeel van het zakendoen tegenwoordig via IT verloopt en omdat van organisaties van allerlei omvang geëist wordt te werken volgens de binnen hun sector of branche geaccepteerde standaarden, is IT Compliance belangrijker dan ooit tevoren. Onderzoekers van Gartner stellen: “Door het mogelijk te maken om controlemechanismen te koppelen aan specifieke IT resources, en door het verzamelen en rapporteren van informatie te automatiseren tot aan het niveau waarop deze controlemechanismen worden uitgevoerd, kan IT Governance, Risk en Compliance Management worden gebruikt om de externe audit kwaliteit te verbeteren, rapportagekosten te verminderen en de mogelijkheid te verbeteren voor organisaties om IT risico’s aan te pakken.”

IT Policy Compliance for Dummies behandelt het onderwerp in 5 delen (64 pagina’s):

• Stepping Into the World of IT Policy Compliance voor een eerste begrip van policy compliance en haar relatie tot IT.
  • Defining the Problem of IT Policy Compliance om de lezers te leiden door de wirwar aan regels en standaarden en om te laten zien hoe deze zich verhouden tot policy compliance.
  • Best Practices for IT Policy Compliance Management biedt een snelle oriëntatie tot het binnenste van IT policy compliance, inclusief 10 best practices.
  • Looking at Automation in IT Policy Compliance helpt de lezer te ontdekken hoe autonatiersing hun organisaties kan helpen om policy compliance te vergemakkelijken en om geld uit te sparen..
  • Ten Tips for IT Policy Compliance zet de stappen op een rijtje om compliance te koppelen aan regelgeving en standaarden.

“Dit boek is gebaseerd op industry best practices die zijn opgedaan bij het werken met organisaties aan IT compliance initiatieven,” zeggen Alderman en Creech. “Wij hopen dat dit een waardevolle bron is voor bedrijven om inzicht te krijgen in IT policy compliance zodat ze de benodigde stappen kunnen zetten om te waarborgen dat hun bedrijven door de audits komen voor de regelgeving waaraan ze moeten voldoen.”

IT Policy Compliance for Dummies is Qualys’ derde boekwerk in John Wiley & Sons’ for Dummies reeks. Vulnerability Management for Dummies, uitgebracht in April 2008, belicht de essentie van vulnerability management, inclusief best practices en de beschikbare tools om kwetsbaarheden geautomatiseerd te managen. PCI Compliance for Dummies uit januari 2009 is een gemakkelijk te lezen gids die winkeliers helpt om te voldoen aan de Payment Card Industry (PCI) Data Security Standard (DSS) ter beveiliging van de gegevens van kaarthouders.

Ga voor gratis downloads van de boekjes naar:

Over de auteurs

Als director product management bij Qualys houdt Matt Alderman zich bezig met het design, het plannen en het implementeren van compliance oplossingen. Alderman heeft 20 jaar ervaring in IT, waarvan12 jaar in netwerkbeveiliging en compliance, Alderman heeft sleutelfuncties vervuld in het bieden van risk en compliance management. Hij was onder meer oprichter en Chief Technology Officer van ControlPath, VP of compliance management solutions bij Trustwave, en director of compliance services bij Accuvant.

Jason Creech is director compliance solutions bij Qualys. Creech heeft meer dan 17 jaar ervaring in IT. Hij heeft de afgelopen 10 jaar besteed aan het propageren van enterprise oplossingen voor IT security en compliance, inclusief product management, project management, advisering op het gebied van beveiliging en compliance, presales engineering, voorlichting en product training. Hij heeft veel Fortune 1000 bedrijven bijgestaan in het ontwikkelen van IT security beleid.

Over John Wiley & Sons

Wiley’s natuurwetenschappelijke, technische, medische en onderwijs uitgeefbusiness, ook bekend als Wiley-Blackwell, is een van de meest vooraanstaande academische en professionele uitgeverijen ter wereld. Het bedrijf ontstond in februari 2007 na de fusie van Blackwell Publishing met Wiley’s wereldwijde natuurwetenschappelijke, technische, medische uitgeverij. Wiley-Blackwell geeft ongeveer 1.400 wetenschappelijke peer-reviewed tijdschriften uit alsmede een uitgebreide verzameling boeken, naslagwerken, handboeken, in druk en elektronisch, in de biologie en de medische, gezondheids- en natuurwetenschappen, engineering, letteren en sociale wetenschappen. Wiley-Blackwell heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Europa, Azië en Australië.

Over Qualys

Qualys, Inc. is de toonaangevende leverancier van oplossingen voor on-demand IT security risk en compliance management. Het implementeren van de Software-as-a-Service oplossingen van Qualys is een kwestie van een paar uur, waar dat ook ter wereld moet gebeuren. Klanten krijgen onmiddellijk inzicht in de staat van hun security en compliance.

De QualysGuard® service wordt gebruikt door meer dan 4.000 organisaties in 85 landen, waaronder 42 van de Fortune Global100. Meer dan 500 miljoen IP audits worden per jaar door QualysGuard uitgevoerd. Qualys heeft bij een Fortune Global 50 company de grootste vulnerability management toepassing ter wereld gerealiseerd.

Qualys heeft strategische partnerships afgesloten met toonaangevende managed service providers en adviesorganisaties, waaronder BT, Etisalat, Fujitsu, IBM, I(TS)2, LAC, NTT, SecureWorks, Symantec, Tata Communications, en TELUS. Kijk voor meer informatie op www.qualys.com.

For media inquiries or to find the appropriate spokesperson
Contact: Theo Loth
Loth PR Writing