Qualys in 2008 wereldwijd marktleider Device Vulnerability Assessment

Almere - 21 oktober 2009 - Qualys, de leverancier van Software-as-a-Service-oplossingen voor on-demand IT security risk en compliance management, maakt bekend dat het bedrijf door IDC is aangewezen als wereldwijd marktleider in Device Vulnerability Assessment (VA) in IDC’s op 20 oktober verschenen marktanalyse Worldwide Security and Vulnerability Management Market for 2009-2013 and 2008 Vendor Shares. Het marktleiderschap onderstreept de versnelde wereldwijde afzet onder bedrijven en overheidsinstellingen van de oplossingen voor IT security en compliance van Qualys. Deze worden in de cloud worden geleverd via een Software-as-a-Service (SaaS) model.

“Wij voelen ons bevoorrecht en vereerd om in de leiderschapspositie te verkeren, omdat het de verbreiding van Security-as-a-Service en de support van onze klanten over de laatste 10 jaar aantoont,” zegt Philippe Courtot, CEO en chairman van Qualys. “Onze klanten zijn instrumenteel geweest voor samenbrengen van IT security en compliance in een enkele suite en het aanbieden daarvan in de cloud.”

Het 2008 Vendor Shares rapport van IDC plaatst Qualys met een marktaandeel van 13,4 procent op nummer 1 voor Worldwide Device Vulnerability Assessment. In de algemene categorie van Vulnerability Assessment, dat zowel Device VA als Application VA omvat, staat Qualys met 7,8 procent marktaandeel op nummer 2.

Vanaf de oprichting in 1999 is Qualys pionier geweest met het SaaS leveringsmodel voor IT security en compliance oplossingen. Qualys’ vlaggenschip QualysGuard® stelt organisaties in staat om de veiligheid van hun netwerken te verhogen en geautomatiseerde security audits uit te voeren teneinde compliance met beleid en regelgeving te waarborgen. De QualysGuard SaaS suite omvat 4 oplossingen, voor vulnerability management, policy compliance, Payment Card Industry (PCI) compliance en web application security assessment.

QualysGuard is een breed ingezette SaaS oplossing die wereldwijd meer dan 4.000 actieve subscribers telt, waaronder 40 Fortune100, en meer dan 240 Forbes Global1000 bedrijven. Bovendien heeft Qualys bij een Fortune Global50 onderneming een van de grootste vulnerability management implementaties ter wereld gerealiseerd.

Over Qualys

Qualys, Inc. is de toonaangevende leverancier van als een service geboden oplossingen voor on-demand IT security risk en compliance management. Het implementeren van de Software-as-a-Service oplossingen van Qualys is een kwestie van een paar uur, waar dat ook ter wereld moet gebeuren. Klanten krijgen onmiddellijk inzicht in de staat van hun security en compliance. De QualysGuard® service wordt gebruikt door meer dan 3.500 organisaties in 85 landen, waaronder 40 van de Fortune Global100. Meer dan 200 miljoen IP audits worden per jaar door QualysGuard uitgevoerd. Qualys heeft bij een Fortune Global 50 company de grootste vulnerability management toepassing ter wereld gerealiseerd. Qualys heeft strategische partnerships afgesloten met toonaangevende managed service providers en adviesorganisaties, waaronder BT, Etisalat, Fujitsu, IBM, I(TS)2, LAC, SecureWorks, Symantec, Tata Communications, TELUS en VeriSign. Kijk voor meer informatie op www.qualys.com.

For media inquiries or to find the appropriate spokesperson
Contact: Theo Loth
Loth PR Writing