Modulo en Qualys vormen partnership voor de integratie van beider oplossingen voor risk en compliance management

De bedrijven integreren QualysGuard en Modulo Risk Manager om een complete security risk and compliance management oplossing te bieden aan internationale ondernemingen

Rio de Janeiro (BRA); Redwood City, Ca. - 14 augustus 2009 - Qualys®, Inc., de leidende leverancier van on-demand oplossingen voor IT security risk en compliance management, en Modulo, de oorspronkelijk Braziliaanse, maar inmiddels wereldwijd opererende leverancier van oplossingen voor Governance, Risk and Compliance (GRC), maken vandaag bekend dat de bedrijven hun samenwerking hebben geformaliseerd.

Als onderdeel van de overeenkomst hebben de bedrijven de QualysGuard® Software-as-a-Service (SaaS)oplossing voor Vulnerability Management en Policy Compliance geïntegreerd met de Modulo Risk Manager software teneinde uitgebreide mogelijkheden voor security risk en compliance management te bieden aan de wereldwijde klanten van beide bedrijven. Vulnerability management is een van de essentiële componenten van Risk management en het is cruciaal voor het waarborgen van doorlopende policy compliance van bedrijfskritische investeringen. Dankzij de identificatie en analyse van vulnerabilities zijn organisaties in staat veiligheidsrisico’s op een wereldwijde schaal op het spoor te komen en te controleren. Met het oog op de grote diversiteit aan technologie in gebruik bij organisaties is het belangrijk om een system op te zetten voor het continu opsporen en analyseren van risico’s over alle systemen en applicaties heen. Gezamenlijk stellen Modulo en Qualys organisaties in staat vulnerability en compliance data te managen en te tracken binnen een heterogene IT infrastructuur.

De integratie maakt het Modulo-gebruikers mogelijk hun veiligheidsrisico’s beter te managen door het verzamelen van security en compliance data uit systemen wereldwijd te automatiseren. De Modulo Risk Manager software ontvangt automatisch data over vulnerabilities en misconfiguraties van systemen die via QualysGuard scans worden verzameld. Deze data worden geaggregeerd in de Modulo Risk Manager waar gebruikers deze gemakkelijk kunnen bekijken hetgeen resulteert in betere tracking, risicobepaling en compliance documentatie.

“We zijn ermee ingenomen Modulo als partner te hebben. We bieden onze klanten een complete oplossing om security en compliance data uit wereldwijde systemen te verzamelen en de IT-risico’s binnen hun netwerken vast te stellen,” zegt Philippe Courtot, Chairman en CEO van Qualys.

“Via deze partnership met Qualys zullen onze klanten in staat zijn hun inzicht in de kwetsbaarheid en compliance issues binnen hun netwerken uit te breiden en deze informatie te gebruiken in hun compliance rapportages,” aldus Fernando Nery, partner-founder van Modulo.

Voordelen
Dankzij de integratie van Qualys en Modulo kunnen organisaties:

• Kwetsbaarheden identificeren en repareren, hetgeen de beveiligings- en compliance status verbetert.
  • Geautomatiseerd managen en reduceren van bedrijfsrisico’s op systemen.
  • Geautomatiseerde verzameling van security en compliance data.
  • Gemakkelijk en geautomatiseerd documenteren en creëren van rapportages om te voldoen aan wet- en regelgeving en intern beleid.

Over Modulo

Modulo is een marktleider op het gebied van IT Governance, Risk en Compliance management (ITGRC). Modulo Risk Manager™ verschaft organisaties de tools die ze nodig hebben voor het automatiseren van de processen voor security assessment en voor het bereiken van compliance aan regelgeving. Meer dan 1.000 klanten wereldwijd gebruiken vandaag de dag Modulo-oplossingen, waaronder Risk, Policy, Asset, Threat, Remediation Workflow, Business Continuity, Incident, Loss Event, Vendor, Audit en Compliance Management. In tegenstelling tot dure GRC “development platform offerings” is Modulo Risk Manager™ onafhankelijk erkend als de toonaangevende “out of the box”oplossing met significante mogelijkheden voor integratie. Recente bekroningen van Modulo zijn onder meer: Hot Company 2009 en de Global Excellence Customer Trust Award 2009 (Global Product Excellence in Auditing for Modulo Risk Manager).

Over Qualys

Qualys, Inc. is de toonaangevende leverancier van als een service geboden oplossingen voor on-demand IT security risk en compliance management. Het implementeren van de Software-as-a-Service oplossingen van Qualys is een kwestie van een paar uur, waar dat ook ter wereld moet gebeuren. Klanten krijgen onmiddellijk inzicht in de staat van hun security en compliance. De QualysGuard® service wordt gebruikt door meer dan 3.500 organisaties in 85 landen, waaronder 40 van de Fortune Global100. Meer dan 200 miljoen IP audits worden per jaar door QualysGuard uitgevoerd. Qualys heeft bij een Fortune Global 50 company de grootste vulnerability management toepassing ter wereld gerealiseerd. Qualys heeft strategische partnerships afgesloten met toonaangevende managed service providers en adviesorganisaties, waaronder BT, Etisalat, Fujitsu, IBM, I(TS)2, LAC, NTT, SecureWorks, Symantec, Tata Communications, TELUS en VeriSign. Kijk voor meer informatie op www.qualys.com.

For media inquiries or to find the appropriate spokesperson
Contact: Theo Loth
Loth PR Writing