Qualys voegt diverse talen toe aan het QualysGuard PCI Platform

QualysGuard PCI 3.1 biedt retailers nu localisering in het Japans en andere talen

Almere - 3 maart 2009 - Qualys®, Inc., de leverancier van Software-as-a-Service-oplossingen voor on-demand IT security en compliance management, maakt bekend dat QualysGuard® PCI 3.1 nu de locale versies ondersteunt van de zogeheten Self Assessment Questionnaire (SAQ) in alle talen die de PCI Council voorschrijft alsmede locale informatie over kwetsbaarheden in het Japans, Chinees en Koreaans. QualysGuard PCI, in gebruik bij meer dan 1.500 organisaties over de hele wereld, blijft de meest gebruikte on-demand scanning applicatie voor het doorlopende management van PCI compliance activiteiten. PCI compliance heeft betrekking op de eisen die de Payment Card Industry Security Standards Council heeft gesteld om het betalingsverkeer via credit cards en bankpasjes te beveiligen.

Deze locale versies stellen retailers in staat om de kernelementen van PCI compliance in hun eigen talen te beheren. QualysGuard PCI 3.1 voorziet in locale versies van de volgende componenten:

• Vulnerability Knowledgebase: deze geeft retailers locale informatie over gesignaleerde kwetsbaarheden en voorziet in herstelstappen in hun eigen taal (nu ook beschikbaar in het Japans, Chinees en Koreaans).
  • Self Assessment Questionnaire (SAQ): deze helpt retailers PCI voorschriften beter te begrijpen en de SAQ in hun eigen taal in te vullen (nu beschikbaar gesteld door de PCI Council in het Frans, Spaans, Duits, Portugees, Italiaans en Japans).
  • Online help (nu ook beschikbaar in het Japans).
  • E-mail communicatie van belangrijke alerts en het registratieproces (nu beschikbaar in alle talen).

De locale versie van QualysGuard PCI is ook beschikbaar voor de Approved Scanning Vendors (ASV’s) en de Qualified Security Assessors (QSA’s) waar Qualys momenteel een partnership mee heeft. Deze zijn in staat hun locale retailers te ondersteunen. Momenteel gebruikt 68% van alle PCI DSS ASV’s en 49% van de QSA’s QualysGuard voor PCI certificering en geautomatiseerde Web application scanning bij hun wereldwijde klanten.

“Organisaties die moeten voldoen aan de PCI normen en die compliance moeten managen, strekken zich uit tot ver buiten het Engelse taalgebied. Het is ons doel om al onze klanten en partners uit te rusten met de tools die nodig zijn om ze gemakkelijker en doeltreffender te helpen met de uitvoering van de PCI eisen, “ zegt Philippe Courtot, voorzitter en CEO van Qualys. “Met de localisatie support in QualysGuard PCI 3.1 helpen wij klanten, ASV’s en QSA’s de uitdagingen van PCI compliance aan te pakken in hun eigen taal zodat PCI compliance gemakkelijker en minder kostbaar wordt.”

Over Qualys

Qualys, Inc. is de toonaangevende leverancier van als een service geboden oplossingen voor on-demand IT security risk en compliance management. Het implementeren van de Software-as-a-Service oplossingen van Qualys is een kwestie van een paar uur, waar dat ook ter wereld moet gebeuren. Klanten krijgen onmiddellijk inzicht in de staat van hun security en compliance.

De QualysGuard® service wordt gebruikt door meer dan 3.500 organisaties in 85 landen, waaronder 40 van de Fortune Global100. Meer dan 200 miljoen IP audits worden per jaar door QualysGuard uitgevoerd. Qualys heeft bij een Fortune Global 50 company de grootste vulnerability management toepassing ter wereld gerealiseerd.

Qualys heeft strategische partnerships afgesloten met toonaangevende managed service providers en adviesorganisaties, waaronder BT, Etisalat, Fujitsu, IBM, I(TS)2, LAC, SecureWorks, Symantec, TELUS en VeriSign. Kijk voor meer informatie op www.qualys.com.

For media inquiries or to find the appropriate spokesperson
Contact: Theo Loth
Loth PR Writing