CEO Qualys Philippe Courtot in bestuur Jericho Forum

Almere, - 15 januari 2009 - Qualys – de toonaangevende leverancier van Software-as-a-Service-oplossingen voor on-demand IT security risk en compliance management – maakt bekend dat CEO Philippe Courtot is gekozen in de Board of Management (BoM) van het Jericho Forum (www.jerichoforum.org). Philippe sluit zich aan bij het uitgelezen gezelschap van industrieleiders, afkomstig van AstraZeneca, Boeing, BP, Capgemini, Dresdner Kleinwort en Eli Lilly die zitting hebben in de raad van bestuur.

Het Jericho Forum ging in 2004 van start toen een aantal corporate CISOs (Chief Information Security Officers) bij elkaar kwamen om informeel van gedachten te wisselen over een onderwerp dat verder niemand behandelde: de aanpak van deperimetrisatie - de erosie van de netwerk perimeter. Het Jericho Forum is gewijd aan het idee dat het succes in de hedendaagse zakelijke omgeving en het vermogen om samen te werken en zaken te doen afhankelijk zijn van de veilige stroom van gegevens via het internet. In 2009 zal het Jericho Forum haar inspanningen richten op het veiligstellen van cloud computing.

“We verwelkomen Philippe Courtot in de Management Board. We weten zeker dat zijn passie en kennis op het gebied van cloud computing een waardevolle bijdrage zullen betekenen aan de initiatieven van het Jericho Forum in 2009,” zegt collega-bestuurslid Paul Simmonds.

Qualys, ruim vier jaar geleden een van de founding members van het Jericho Forum, werkt vanaf het begin samen met de organisatie om beter inzicht te krijgen in hoe effectieve antwoorden kunnen worden gevonden op de gevolgen van deperimetrisatie.

Het Jericho Forum heeft zich ontwikkeld tot een internationale IT security thought leadership groep die zich richt op het definiëren van manieren om veilige, effectieve IT-oplossingen te bieden die voldoen aan de toenemende eisen van het bedrijfsleven in een open, internetgedreven, mondiaal genetwerkte wereld”, aldus Philippe Courtot, CEO van Qualys. “Ik ben er trots op te zijn verkozen in de Raad van Bestuur van Jericho Forum en ik kijk ernaar uit om in samenwerking met haar leden een blauwdruk voor enterprise cloud computing te ontwikkelen waarmee ieder van ons veilig in de cloud kan opereren.”

Over Qualys

Qualys, Inc. is de toonaangevende leverancier van oplossingen voor on-demand IT security risk en compliance management. Het implementeren van de Software as a Service (SaaS) oplossingen van Qualys is een kwestie van een paar uur, waar dat ook ter wereld moet gebeuren. Klanten krijgen onmiddellijk en doorlopend inzicht in de staat van hun security en compliance. De QualysGuard® service wordt gebruikt door meer dan 3.500 organisaties in 85 landen, waaronder 40 van de Fortune Global100. Meer dan 200 miljoen IP audits worden per jaar door QualysGuard uitgevoerd. Qualys heeft bij een Fortune Global 50 company de grootste vulnerability management toepassing in de wereld gerealiseerd. Qualys heeft strategische partnerships afgesloten met toonaangevende managed service providers en adviesorganisaties, waaronder BT, Etisalat, Fujitsu, IBM, I(TS)2, LAC, SecureWorks, Symantec, Tata Communications, TELUS en VeriSign. Kijk voor meer informatie op www.qualys.com.

Over Jericho Forum

Jericho Forum is een internationale Thought Leadership Group op het gebied van IT-beveiliging en gewijd aan het definiëren van manieren om effectieve IT security oplossingen te ontwikkelen die beantwoorden aan de toenemende eisen van het bedrijfsleven op het gebied van veilige IT-operaties in onze open, internet-driven, mondiaal genetwerkte wereld. Leden zijn multinationale gebruikersorganisaties, grote security leveranciers, solution providers en academici die samenwerken aan:

• Het stimuleren en sturen van de ontwikkeling van nieuwe architecturen, interoperabele technologieoplossingen en implementatieaanpakken voor het veiligstellen van onze deperimetriserende wereld.
  • Het ondersteunen van de ontwikkeling van open standaarden als fundament onder deze technologieoplossingen.

###

Qualys, the Qualys logo and QualysGuard are proprietary trademarks of Qualys, Inc. All other products or names may be trademarks of their respective companies.

For media inquiries or to find the appropriate spokesperson
Contact: Theo Loth
Loth PR Writing