Nieuwe release Qualys SaaS Security en Compliance Suite voorziet in uitvoerige reporting

QualysGuard 6.0 komt met Collaboration Workflow en uitgebreide scorecards voor uitvoerende medewerkers, managers en auditors

Almere - 24 april 2008 - Qualys – de toonaangevende leverancier van Software-as-a-Service-oplossingen voor on-demand IT security en compliance - lanceert vandaag QualysGuard 6.0, een major upgrade van zijn paradepaardje voor vulnerability en compliance management. QualysGuard 6.0 stelt security managers en de belangrijkste leidinggevenden in de organisatie, zoals lijnmanagers, bestuursleden en auditors, in staat om on-demand inzicht te krijgen in de IT security en compliance van de onderneming. QualysGuard 6.0 komt met nieuwe kwantitatieve rapportage, onderbouwd met scorecards en een beveiligde, collaborative verspreiding van workflows, waardoor Operations en IT staf efficiënt kunnen samenwerken en effectief kunnen communiceren met auditors en topmanagers.

QualysGuard 6.0 is een integraal onderdeel van de QualysGuard® Security en Compliance Suite, die eerder in april werd geïntroduceerd, op de jaarlijkse RSA Conference. De QualysGuard Software-as-a-Service (SaaS) suite helpt organisaties wereldwijd tegemoet te komen aan de zich voortzettende convergentie op het gebied van security en policy compliance.

“Een van de grootste uitdagingen waar een zeer verspreide organisatie als Cisco zich gesteld voor ziet, is het vermogen om scanning data, vergaard uit verschillende delen van het netwerk,om te kunnen zetten in zinvolle rapportages voor het management over de vooruitgang die geboekt is op het gebied van beveiliging en voor onze auditors over de staat van compliance,” zegt Doug Dexter, Audit Lead bij Cisco Systems. “QualysGuard 6.0 maakt het ons mogelijk om on-demand kwantitatieve rapportages te genereren en veilig te distribueren onder IT- en audit staf en de belangrijkste business managers. Dit helpt om security op de agenda te krijgen in de directiekamer.”

Als een SaaS oplossing vereist QualysGuard 6.0 geen aparte infrastructuur die moet worden onderhouden en beheerd. Hierdoor kunnen klanten onmiddellijk profiteren van de voordelen van de nieuwe features van het QualysGuard platform zonder nieuwe software te hoeven installeren.

QualysGuard 6.0 functionaliteit omvat:

• Nieuwe Scorecard Reporting: QualysGuard 6.0 introduceert een nieuw, en geheel naar de wensen van de klant in te stellen rapportages, scorecards: on-demand reporting over de meest kwetsbare systemen, de meest voorkomende kwetsbaarheden, vereiste software (patches en agents), kwetsbaarheden per asset group en veronachtzaamde kwetsbaarheden. Deze scorecards worden vervaardigd om de kwetsbaarheden en ontbrekende informatie in een business unit of het gehele netwerk in kaart te brengen.
  • Collaborative Report Distribution: QualysGuard 6.0 biedt IT Managers en Business Managers de mogelijkheid om rapporten op maat te maken en veilig te delen met gebruikers van de applicatie, ongeacht de toegangsprivileges van die gebruikers. Dit is vooral van waarde bij het delen van scorecards en andere vergelijkende reports in audit- en security teamverband.
  • Nieuwe , beveiligde verspreiding van reports: QualysGuard 6.0 maakt het mogelijk om gecodeerde PDF-rapporten automatisch en beveiligd te verspreiden via email naar anderen dan de voorgeschreven personen. Dit komt van pas voor managers en andere leidinggevenden die de reports nodig hebben, maar geen user accounts hebben in QualysGuard.

“Zoals we met CRM-software hebben gezien, leidt het Software-as-a-Service model tot meer gebruik, omdat het gebruikers overal op elk moment toegang verschaft tot informatie,” zegt Philippe Courtot, CEO en voorzitter van Qualys. “Dit is vooral van belang bij security applicaties waar security issues onder de verantwoordelijkheid vallen van meerdere belanghebbenden die de security informatie moeten krijgen die binnen hun aandachtsveld valt.”

Beschikbaarheid
QualysGuard 6.0 is thans beschikbaar voor alle klanten in de VS en per 22 Mei 2008 voor klanten in EMEA.

Over Qualys

Qualys, Inc. is de toonaangevende leverancier van oplossingen voor on-demand IT security risk en compliance management. Qualys is het enige security bedrijf dat deze oplossingen aanbiedt via één enkel Software-as-a-Service platform. QualysGuard® stelt organisaties in staat om de beveiliging van hun netwerken te versterken en om geautomatiseerd security audits uit te voeren om te waarborgen dat procedures en regelgeving worden nagevolgd (compliancy). QualysGuard is een schaalbaar en open platform. Het biedt partners de mogelijkheid om hun managed security propositie te verbreden en om hun consultancy uit te breiden. Het implementeren van de on-demand oplossingen van Qualys is een kwestie van een paar uur, waar ook ter wereld dat moet gebeuren. Klanten krijgen onmiddellijk inzicht in de staat van hun security en compliancy. QualysGuard is wereldwijd de meest gebruikte on-demand security oplossing. Meer dan 150 miljoen IP audits worden er per jaar door QualysGuard uitgevoerd. Kijk voor meer informatie op www.qualys.com.

For media inquiries or to find the appropriate spokesperson
Contact: Theo Loth
Loth PR Writing