Qualys Web Application Scanning Cloud Service (WAS) wint 2013 Readers’ Choice Award for Application Security van SearchSecurity.com

Amsterdam, 24 oktober 2013Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier in het bieden van oplossingen voor cloud-security en compliance-management, heeft met QualysGuard WAS de 2013 Reader’s Choice Award for Application Security gewonnen, een verkiezing georganiseerd door Information Security™ Magazine (ISM) en SearchSecurity.com™. De achtste jaarlijkse Reader’s Choice Awards vroeg lezers van Information Security hun stem uit te brengen op toonaangevende security-producten in negentien categorieën. Deelnemers mochten alleen stemmen op producten die zij zelf in hun omgeving gebruiken. De QualysGuard WAS-clouddienst kwam als beste uit de bus in de categorie Application Security, omdat het organisaties helpt issues op te merken en op te lossen voordat aanvallers ze kunnen vinden en er misbruik van kunnen maken.

Bedrijven en particulieren vertrouwen zowel zakelijk als privé steeds meer op communicatie via internet. Het beveiligen van webapplicaties is dus essentieel en een uitdagende taak. Webapplicaties schieten immers als paddenstoelen uit de grond, komen vanuit veel verschillende bronnen en veranderen continu. Bedrijven moeten daarom voortdurend hun webapplicaties monitoren om kwetsbaarheden te vinden en het herstel daarvan te garanderen.

“De beveiliging van webapplicaties is nu een omvangrijk probleem, want het aantal webapplicaties is toegenomen in hetzelfde tempo als de hoeveelheid aanvallen die daarop gericht zijn. Bedrijven hebben nu duizenden webapplicaties die ze moeten beveiligen tegen cyberaanvallen”, zegt Philippe Courtot, bestuursvoorzitter en CEO van Qualys. “Wij zijn trots dat QualysGuard WAS de 2013 ISM Reader’s Choice Award for Application Security heeft gewonnen. We willen graag onze klanten en partners bedanken, want zij zijn een grote hulp geweest bij het bouwen van zo’n schaalbare oplossing. Met onze cloudarchitectuur kunnen we klanten een nauwkeurige, gebruiksvriendelijke en kosteneffectieve oplossing voor webapplicatie-scanning bieden. Daardoor zien we een enorme impuls in het gebruik ervan.”

Zoals staat beschreven op SearchSecurity.com, maakt de QualysGuard WAS-clouddienst het mogelijk continu te scannen naar webapplicaties die in gebruik zijn binnen een organisatie en deze te ontdekken en categoriseren, zowel on-premise als in de cloud. QualysGuard WAS onderzoekt vervolgens de beveiligingsstatus van elke applicatie, identificeert ontwerpfouten, ongepatchte kwetsbaarheden en malware en komt met een uitgebreid rapport. Dat rapport kunnen security- en DevOps-teams gebruiken om de prioriteit van herstelwerkzaamheden te bepalen. Het product biedt ook diverse API’s, zodat scandata verstrekt kan worden aan andere security- en compliance-systemen.

Volgens Searchsecurity.com roemen lezers Qualys vanwege “het gemak waarmee het product te implementeren is”.

Bovendien breidt Qualys zijn mogelijkheden voor het beveiligen van webapplicaties aanzienlijk uit met een Web Application Firewall-dienst (WAF), op dit moment nog in bèta. Hiermee beschermen organisaties kwetsbaarheden automatisch voordat ze zijn hersteld. Qualys werkt momenteel ook aan een Cloud Web Application Log Analysis en een Remediation/Exploit-console, die verkrijgbaar zijn in bèta in het eerste kwartaal van volgend jaar.

QualysGuard Vulnerability Management werd tweede in de categorie Vulnerability Management bij de 2013 ISM Reader’s Choice Awards. Voor het complete artikel over de winnaars:

Over QualysGuard Web Application Scanning

QualysGuard Web Application Scanning, of QualysGuard WAS, gebruikt de schaalbaarheid van het QualysGuard Cloud Platform om klanten in staat te stellen een groot aantal webapplicaties te ontdekken, categoriseren en scannen. QualysGuard WAS scant en analyseert op maat gemaakte webapplicaties en identificeert kwetsbaarheden die onderliggende databases of bypass-toegangscontroles bedreigen. Deze webapplicaties zijn vaak de belangrijkste aanvalspunten voor cyberaanvallers.

Over QualysGuard Vulnerability Management

QualysGuard Vulnerability Management, of QualysGuard VM, is een toonaangevende en bekroonde oplossing die netwerk-auditing en vulnerability-management in een organisatie automatiseert, waaronder netwerk-discovery en mapping, asset-management, rapporteren over kwetsbaarheden en het bijhouden van het oplossen van de kwetsbaarheden. Gedreven door de uitgebreide KnowledgeBase van Qualys met bekende kwetsbaarheden, maakt QualysGuard VM kosteneffectieve bescherming tegen kwetsbaarheden mogelijk zonder dat er veel resources nodig zijn voor de uitrol van de oplossing.

Over het magazine Information Security

Het magazine Information Security is voor security- en riskmanagers de belangrijkste bron van kritische, objectieve informatie over strategische en praktische beveiligingsissues. Het team van Information Security bestaat uit ervaren security-journalisten en experts en behandelt de beveiligingsproblemen waarmee organisaties te maken hebben en biedt praktische oplossingen. De diepgaande, uitgebreide rapporten en analyses bieden securitymanagers – van afdelingshoofden tot CXO’s – de tools, kennis en informatie die zij nodig hebben om onderbouwde beslissingen te nemen over hoe zij hun ondernemingen veilig stellen, aan regelgeving en standaarden voldoen en risico’s verkleinen. De analyse van technologieën en producten die het blad maakt, biedt een handleiding voor beslissingen omtrent budgetteren en aankopen. Trendrapporten, casestudy’s en toonaangevende onthullingen geven securitymanagers inzicht in hoe hun collega’s omgaan met de belangrijkste beveiligingsissues en hoe ze die oplossen. Information Security is een onmisbare gids voor elke securitymanager, die verantwoordelijk is voor het beschermen van informatie-assets en het verkleinen van risico’s.

Over SearchSecurity.com

Meer dan een miljoen IT-beveiligingsprofessionals raadplegen SearchSecurity.com voor de informatie die zij nodig hebben om hun bedrijfsdata en assets veilig te houden. Wij zijn de enige online informatiebron die onmiddellijke toegang biedt tot de meest actuele nieuwsberichten uit de branche, virusalerts, webcasts, whitepapers, securitycursussen, een selectie van zeer op security gerichte digitale nieuwsbrieven en meer – en dat allemaal gratis. Nergens anders vind je zo’n sterk gerichte combinatie van bronnen die specifiek gewijd zijn aan het succes van de IT-beveiligingsprofessional van vandaag de dag.

SearchSecurity.com heeft zijn hoofdkantoor in Newton, MA, in de Verenigde Staten en is onderdeel van het TechTarget®-netwerk (www.techtarget.com). TechTarget geeft geïntegreerde media uit die IT-marketeers in staat stellen gerichte community’s met IT-professionals te bereiken in alle fasen van het technologiebeslissings- en aankoopproces.

Over Qualys

Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier op het gebied van oplossingen voor cloud-beveiliging en compliance. Het bedrijf heeft meer dan zesduizend klanten in meer dan honderd landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als Fortune 100-bedrijven. Het QualysGuard Cloud Platform en de geïntegreerde suite van oplossingen helpen organisaties bij het vereenvoudigen van hun security-activiteiten en het verlagen van de compliance-kosten door het bieden van on-demand bedrijfskritische beveiligingsinformatie en het automatiseren van de auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties. Qualys, opgericht in 1999, heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accuvant, BT, Dell SecureWorks, Fujitsu, NTT, Symantec, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Voor meer informatie:

LVTPR