Qualys biedt klanten van Google Cloud Platform continue security en compliance

Gecertificeerde Virtual Scanner-applicatie per direct beschikbaar in Google Cloud Launcher

AMSTERDAM, 20 April 2017 – Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier op het gebied van op cloud gebaseerde security- en compliance-oplossingen, breidt zijn dienstverlening uit naar Google Cloud Platform (GCP). Naast alle overige wereldwijde elastic cloud en on-premise middelen kunnen gebruikers nu ook hun GCP-workloads direct scannen vanuit het Qualys Cloud Platform.

Qualys Virtual Scanner Appliance (QVSA) is nu vanuit de Google Cloud Launcher naar GCP te implementeren. In één klik kunnen GCP-gebruikers QVSA-instances creëren voor Google Compute Engine (GCE) in alle GCP-regio’s. Daarnaast kunnen zij Qualys Cloud Agents in hun GCE-images inbedden voor een continu overzicht van de status van security en compliance.

Organisaties die ervoor gekozen hebben om gebruik te maken van cloud computing resources, moeten vanwege een gedeeld security-verantwoordelijkheidsmodel hun securitypraktijken uitbreiden naar die infrastructuur. QVSA for Computer Engine vereenvoudigt de implementatie van Vulnerability Management, ThreatPROTECT, Web Application Scanning en Policy Compliance naar die workloads. Door gebruik te maken van Qualys-sensoren krijgen gebruikers inzicht in hun perimeter. In combinatie met interne netwerkscans zorgt dit voor continu inzicht en security van virtuele computing resources.

Het implementeren van Qualys Cloud Agent en Qualys Virtual Scanner Appliances in zijn Google Cloud-infrastructuur, stelde een Fortune 50-retailer in staat om de workloads in de cloud van meerdere businessunits eenvoudig te beveiligen. Qualys’ naadloze dekking van alle endpoints en IT-middelen geeft deze klant een stabieler overzicht van security in zowel de cloud- als de on-premise-infrastructuur van duizenden winkels.

“De beschikbaarheid van Qualys op Google Cloud Platform biedt onze klanten bij het migreren, implementeren en ontwikkelen van workloads, doorlopend securitytools voor privé- en publieke clouds”, aldus Adam Massey, Director, Strategic Technology Partners van Google Cloud.

“Qualys blijft het bereik van zijn cloudplatform uitbreiden om klanten doorlopend security en inzicht te bieden voor al hun internationale IT-middelen, of dat nu on-premise is of in de cloud”, zegt Philippe Courtot, voorzitter en CEO van Qualys, Inc. “We zijn blij met de samenwerking met Google voor de certificering van onze scannerapplicatie en voor nauwere integratie met GCP. Zo helpen we klanten om security onderdeel te maken van hun initiatieven op het gebied van digitale-transformatie.”

Cloud-centrisch inzicht en controle
Samen met GCP maakt Qualys het eenvoudiger voor organisaties om hun weg naar de cloud beter te beveiligen. Dit is de eerste fase van een geïntegreerde ontwikkeling die klanten helpt bij het beveiligen van hun GCE elastic-cloudinfrastructuur. Volgende fases zullen verder gaan dan GCE, en bieden zo klanten totaalinzicht in en security van hun complete cloudinfrastructuur.

Prijs en beschikbaarheid
Virtual Scanner Appliance voor Compute Engine is nu beschikbaar via https://console.cloud.google.com/launcher/details/qualyscloudsecurity/qualys-virtual-scanner-appliance. Deze is volledig geïntegreerd met het Qualys Cloud Platform om GCP-virtual machines te scannen binnen Qualys-abonnementen. Qualys-abonnementspakketten worden aangeboden als jaarlijkse abonnementen, inclusief 24x7 ondersteuning en volledige updates. De licentie voor de Virtual Scanner-applicatie van Qualys kost 995 dollar per jaar.

Aanvullende informatie:

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier op het gebied van oplossingen voor cloud-based beveiliging en compliance. Het bedrijf heeft meer dan 9.200 klanten in meer dan honderd landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde suite van oplossingen helpen organisaties bij het vereenvoudigen van hun securityactiviteiten en het verlagen van de compliance-kosten door het bieden van on-demand bedrijfskritische beveiligingsinformatie en het automatiseren van de auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties. Qualys, opgericht in 1999, heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, Fujitsu, HCL Technologies, HP Enterprises, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Qualys, het Qualys-logo en QualysGuard zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

Voor meer informatie:
LVTPR