Qualys nummer 1 in Worldwide Vulnerability Assessment Market

Rapport IDC: groei zet Qualys op voorsprong

Amsterdam, 9 februari 2017 – Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier op het gebied van op cloud gebaseerde security- en compliance-oplossingen, is door IDC uitgeroepen tot marktleider in de Worldwide Vulnerability Assessment Market (WVAM). De WVAM is in totaal goed voor 1,6 miljard dollar en bestaat uit de onderdelen Worldwide Device Vulnerability Assessment Market en Application Security Market (zie IDC, Worldwide Security Vulnerability Management Market Shares 2015, Doc #US42068716, December 2016).

Volgens het rapport heeft Qualys in 2015 een marktaandeel van 8,9 procent behaald en laat het daarmee alle andere securityleveranciers ver achter zich. Het rapport laat bovendien zien dat Qualys een omzetgroei kende van 21,3 procent (2014-2015), een significant verschil ten opzichte van het marktgemiddelde van 16,9 procent. Uit de cijfers van IDC blijkt verder dat Qualys zijn leidende marktpositie heeft versterkt in de Worldwide Device Vulnerability Assessment Market met een aandeel van 14,4 procent, waarmee het de afstand tot de rest van aanbieders in deze markt met meer dan vijf procent nog verder vergroot.

“Qualys heeft de security voor cloudomgevingen in 2015 een extra impuls gegeven door de vulnerability-managementoplossing uit te breiden tot een product dat op unieke wijze cloudgebaseerde monitoring en threat-detectie voor organisaties biedt – ongeacht het type of de locatie van de IT-assets”, zegt Robert Ayoub, Research Director bij IDC’s Security Products.

Het rapport wijst ook op het toenemende belang van producten die klanten voorzien van een geconsolideerd en compleet overzicht in één platform: “Oplossingen voor Security Vulnerability Management maken het beheren van meervoudige securityoplossingen eenvoudiger en zorgen tegelijkertijd voor meer automatisering, effectiviteit en een meer proactieve beveiliging. Vendoren vergroten de mogelijkheden tot uitvoerige dekking binnen hun securitymanagementoplossingen. De succesfactor zit in de mogelijkheid om proactieve security te bieden en om over kennis en informatie te beschikken, waarmee uitgebreide securityassessmentdata geboden kan worden.”

“We zijn verheugd dat ons security- en compliance-platform steeds meer wordt ingezet, zoals IDC ook te kennen geeft. Dit laat eens te meer het belang zien van een uitgebreid securityplatform, zoals het Qualys Cloud Platform”, aldus Philippe Courtot, voorzitter en CEO van Qualys. “Het consolideren van traditionele enterprise-securityoplossingen wordt ook een belangrijk securityelement in de digitale transformatie waarin een toenemend aantal bedrijven zich nu bevindt.”

Het Qualys Cloud Platform combineert IT asset inventory, vulnerability-management, webapplicatiebeveiliging en zeven andere essentiële IT security- en compliance-oplossingen in één. Dit vindt plaats op een op cloud gebaseerd platform dat bedrijven in staat stelt om het aantal securityoplossingen te consolideren.

De lichtgewicht Cloud Agent-technologie integreert realtime zichtbaarheid in de structuur van de hybride cloud en de on-premise omgeving. Cloud Agents kunnen op systemen geïnstalleerd worden, die op public-cloudplatformen, on-premise of op remote locations functioneren. Het levert vervolgens realtime IT-security en compliance-data op het Qualys Cloud Platform vanaf elke onlinelocatie.

Aanvullende informatie:

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier op het gebied van oplossingen voor cloud-based beveiliging en compliance. Het bedrijf heeft meer dan 9.200 klanten in meer dan honderd landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde suite van oplossingen helpen organisaties bij het vereenvoudigen van hun securityactiviteiten en het verlagen van de compliance-kosten door het bieden van on-demand bedrijfskritische beveiligingsinformatie en het automatiseren van de auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties. Qualys, opgericht in 1999, heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, Fujitsu, HCL Technologies, HP Enterprises, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Qualys, het Qualys-logo en QualysGuard zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

Voor meer informatie:
LVTPR
Kirsten Meij / Gijs van Beek
T: 030 65 65 070
M: qualys@lvtpr.nl

Geen persberichten meer ontvangen of voorkeuren wijzigen? Klik hier.