Deutsche Telekom start samenwerking met Qualys om de digital transformation van ondernemingen wereldwijd te beveiligen

Telekom Security host het Qualys Private Cloud Platform in het streng beveiligde datacenter, waarbij het klanten voorziet van direct inzicht in hun IT-assets over de gehele wereld

Amsterdam, 22 december 2016 – Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van op cloud gebaseerde veiligheids- en compliance-oplossingen, start een nieuwe samenwerking met Deutsche Telekom. De Duitse provider voegt Qualys Private Cloud Platform toe aan het portfolio van Telekom Security Managed Services. De overeenkomst houdt in dat Deutsche Telekom Qualys heeft geselecteerd om wereldwijd te ondersteunen bij het beveiligen van de digitale transformatie van ondernemingen. Het Qualys-platform is geïmplementeerd als een nieuwe, op Duitse wet- en regelgeving afgestemde regionale dienst die klanten van Telekom Security binnen twee seconden voorziet van direct inzicht in de beveiliging en compliance, waarbij alle data binnen de landsgrenzen van Duitsland blijven.

Ondernemingen die gebruikmaken van een cloudinfrastructuur, moeten verschillende wereldwijde IT-assets veiligstellen en daarbij voldoen aan bepaalde landelijke wetgeving. Het Qualys Private Cloud Platform maakt het voor Managed Security Service Providers (MSSP), ondernemingen en overheden mogelijk om met de stabiele veiligheids- en compliance-oplossingen van Qualys te werken vanuit hun eigen datacenter. Het platform biedt klanten volledige geografische controle over alle onderliggende veiligheidsdata. Deutsche Telekom past het Qualys Private Cloud Platform toe in zijn nieuwste, strengbeveiligde datacenter in Biere (Duitsland), zoals aangekondigd in een recent bericht.

“Het cloudgebaseerde platform van Qualys biedt klanten van Telekom Security de unieke mogelijkheid om de continue zichtbaarheid van IT-security en -compliance aan te passen aan de wensen van de onderneming en aan de IT-omgeving”, vertelt Dirk Backofen, Senior Vice-President van Telekom Security. “We zijn blij dat we onze klanten de gelegenheid kunnen bieden om hun data in Duitsland te houden.”

Philippe Courtot, voorzitter en CEO van Qualys, Inc: “Telekom Security heeft een imposant portfolio van diensten opgebouwd om ondernemingen wereldwijd te ondersteunen om met behulp van de cloud een digital transformation te realiseren. Het Qualys Private Cloud Platform helpt ze daarbij om toekomstige uitdagingen van de digital transformation te adresseren met veilige cloudoplossingen die tegemoetkomen aan nationale wet- en regelgeving en zakelijke eisen.”

Deutsche Telekom gaat ook gebruikmaken van het Qualys Cloud Platform dat via de public cloud als managed service wordt aangeboden. Dit is met inbegrip van Vulnerability Management, Policy Compliance, Web Application Security, Security Assessment Questionnaire, Continuous Monitoring en ThreatPROTECT. Het Qualys Cloud Platform integreert realtime inzicht in IT-assets, vulnerabilities en de belangrijkste policy-instellingen vanuit datacenters, publieke en private clouds in één enkel overzicht.

Kracht van het Qualys Private Cloud Platform
Het Qualys Private Cloud Platform biedt klanten de kracht van de Qualys-cloudgebaseerde IT-security- en compliance-oplossingen, en voorziet in volledige controle over de data die ze genereren. Naast volledige controle over de data kunnen klanten meer controle krijgen over fysieke toegangsvoorwaarden, procedures ten aanzien van databeheer en integratie met andere bedrijfssystemen op een hoog bandbreedteniveau, zonder de complexiteit en kosten van het inzetten van traditionele enterprise-software.

Aanvullende informatie:

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier op het gebied van oplossingen voor cloud-based beveiliging en compliance. Het bedrijf heeft meer dan 9.200 klanten in meer dan honderd landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde suite van oplossingen helpen organisaties bij het vereenvoudigen van hun securityactiviteiten en het verlagen van de compliance-kosten door het bieden van on-demand bedrijfskritische beveiligingsinformatie en het automatiseren van de auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties. Qualys, opgericht in 1999, heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Comnet, Deutsche Telekom, Fujitsu, HCL Comnet, InfoSys, HPE, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Qualys, het Qualys-logo en QualysGuard zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

Voor meer informatie:
LVTPR