Qualys en Council on CyberSecurity slaan handen ineen om invoering van cybersecurity best practices te promoten

Amsterdam, 8 juli 2014 – Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier in het bieden van oplossingen voor cloud-security en compliance-management, heeft zich als Founding Member aangesloten bij de Council on CyberSecurity (CCS). Qualys wil samen met de Council de basis leggen, die dringend nodig is om veiligheid te creëren voor alle gebruikers in cyberspace.

De Council on CyberSecurity is een wereldwijde, onafhankelijke, deskundige non-profitorganisatie die zich inzet voor de beveiliging van een open internet, voortdurende ontwikkeling en brede invoering van de twintig Critical Security Controls (20 CSC), het naar een hoger niveau brengen van de competenties van het cybersecurity-personeel, en de ontwikkeling van policy’s die leiden tot meetbare verbeteringen van de mogelijkheid om veilig en betrouwbaar te werken in cyberspace.

“De missie van de Council on CyberSecurity is om de invoering van cybersecurity best practices te promoten en te behouden, en om het internet veiliger te maken. Door ons aan te sluiten bij de Council, kunnen we veel best practices die we van onze klanten leerden, bij een veel breder publiek onder de aandacht brengen. Daardoor zijn meer gebruikers in staat zich beter te beschermen tegen cyberaanvallen”, zegt Philippe Courtot, voorzitter en CEO van Qualys.

Qualys en de Council werkten al eerder samen. De meest recente samenwerking betrof de promotie van de twintig Critical Security Controls van de Council als referentiereeks met concrete methoden om risico’s voor bedrijfsdata en -systemen aan te pakken. De Controls – ontwikkeld en onderhouden door een internationale, publieke combinatie onder leiding van Tony Sager, Chief Technologist van de Council – bieden specifieke, bruikbare methoden om de meest indringende aanvallen tegen te gaan.

“We zien onder particulieren, bedrijven en overheden een aanzienlijke toename van de invoering van cloud computing. Daarom is de Council trots om samen te werken met organisaties als Qualys – een toonaangevende leverancier van cloud-security – om het aantal zwakke plekken in de cloud te verminderen en de implementatie van best practices in cybersecurity te bevorderen”, stelt Jane Holl Lute, President en CEO van de Council on CyberSecurity.

Over de Council on CyberSecurity

De Council on CyberSecurity is een onafhankelijke, deskundige non-profitorganisatie met een wereldwijd bereik, die zich inzet voor de beveiliging van een open internet. De Council zet zich in voor voortdurende ontwikkeling en brede invoering van de twintig Critical Security Controls, het naar een hoger niveau brengen van de competenties van het cybersecurity-personeel, en de ontwikkeling van policy’s die leiden tot meetbare verbeteringen van de mogelijkheid om veilig en betrouwbaar te werken in cyberspace. Meer informatie is te vinden op: www.CouncilonCyberSecurity.org.

Over Qualys

Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier op het gebied van oplossingen voor cloud-beveiliging en compliance. Het bedrijf heeft meer dan zesduizend klanten in meer dan honderd landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Het QualysGuard Cloud Platform en de geïntegreerde suite van oplossingen helpen organisaties bij het vereenvoudigen van hun security-activiteiten en het verlagen van de compliance-kosten door het bieden van on-demand bedrijfskritische beveiligingsinformatie en het automatiseren van de auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties. Qualys, opgericht in 1999, heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accuvant, BT, Dell SecureWorks, Fujitsu, NTT, Symantec, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Voor meer informatie:

LVTPR