Qualys lanceert eerste integrale SaaS-oplossing voor Security en Compliance

Nieuwe Software-as-a-Service (SaaS) Suite vermindert de complexiteit voor auditors, security professionals en management dankzij de convergentie van IT security en compliance

RSA Conferentie (Booth # 1738), - 7 april 2008 - Qualys – de toonaangevende leverancier van Software-as-a-Service-oplossingen voor on-demand IT security en compliance - introduceert vandaag de QualysGuard® Security and Compliance Suite, een reeks van SaaS-producten bedoeld om ondernemingen wereldwijd te helpen beter om te gaan met de operationele uitdagingen en kosten die samenhangen met de beveiliging van hun IT infrastructuur en het voldoen aan almaar scherper wordende regelgeving. Qualys onthult de oplossing op de RSA Conference. De nieuwe on-demand compliance applicatie QualysGuard Policy Compliance 1.0 zal worden gedemonstreerd op stand # 1738.

“Het verzamelen van data over IT beveiliging en configuraties voor compliance doeleinden is een hachelijke taak en behoorlijk kostbaar voor een verspreide organisatie als de onze,” zegt Victor Hsiang, Director of Security Architecture bij TransUnion. “QualysGuard stelt ons in staat om security en compliance informatie te vergaren uit onze wereldwijde IT assets zonder tussenkomst van agents. We kunnen deze data benutten voor diverse andere initiatieven op het gebied van naleving en regelgeving. Hierdoor zijn wij in staat om onze kosten voor verslaglegging over compliance drastisch te verlagen, terwijl wij een scherper beeld krijgen van de staat waarin onze beveiliging en compliance verkeert.”

“Een belangrijke verantwoordelijkheid van een IT security organisatie is het beveiligen van de business tegen interne en externe dreigingen. Bovendien staat de IT security organisatie onder druk om de business te helpen haar verplichtingen na te komen binnen de eisen, die interne en externe auditors vanuit diverse regelgeving stellen. Auditors willen zien welke richtlijnen de organisatie hanteert om de veiligheid en integriteit te waarborgen; zien dat de richtlijnen operationeel zijn en zien dat de organisatie problemen met de naleving van de richtlijnen kan traceren en oplossen ” zegt Mark Nicolett, VP en analist bij Gartner . “Een effectief Vulnerability Management en compliance programma maakt een organisatie efficiënter in het reduceren van het risico van interne en externe bedreigingen, en tegelijkertijd bewijs leveren dat men handelt in overeenstemming met de regelgeving die door de auditors wordt opgelegd.”

De QualysGuard Security and Compliance Suite bestaat uit de volgende producten, die elk als service worden geleverd zonder dat nieuwe software hoeft te worden geïnstalleerd of een infrastructuur te worden onderhouden:

• QualysGuard Policy Compliance 1.0—Qualys’ nieuwe SaaS compliance oplossing helpt organisaties voor audits te slagen en compliance aan corporate security policies en wet- en regelgeving te documenteren en tegemoet te komen aan de eisen van interne en externe auditors. Bijkomende features & benefits:
    • Eenvoudiger Compliance Management - Klanten kunnen geautomatiseerde compliance scans instellen met controls gebaseerd op CIS en NIST standaarden, en toetsen aan de belangrijkste industry standaards, inclusief COBIT, ISO, NIST, Sarbanes-Oxley, HIPAA, GLBA, Basel II e.a..
    • Geautomatiseerde Compliance Reporting - security en business managers kunnen per asset groep of per host compliance toetsen aan de richtlijnen en regels zodat ze tegemoet kunnen komen aan de verslagleggingseisen van afzonderlijk intern beleid of regelgeving. Ook kunnen zij uitzonderingen gebaseerd op een nieuwe workflow of rol doorvoeren en beheren.
    • Naadloze integratie - Policy Compliance 1.0 integreert naadloos met QualysGuard Vulnerability Management, en benut dezelfde veilige, betrouwbare en beveiligde SaaS infrastructuur, waar meer dan 3.400 organisaties wereldwijd op vertrouwen.
  • QualysGuard Vulnerability Management - Qualys’ full lifecycle oplossing voor het opsporen van alle apparatuur en applicaties in het netwerk, terwijl het de kwetsbaarheden in het netwerk identificeert en verhelpt.
  • QualysGuard PCI Compliance— Qualys’ PCI compliance toepassing zorgt voor een drastische stroomlijning van het PCI compliance proces. QualysGuard PCI voorziet kleine en middelgrote bedrijven van scanning en verslaglegging van enterprise niveau terwijl het voor grote ondernemingen PCI compliance op wereldschaal faciliteert.

“Het aanpakken van de stand van zaken op het gebied van security en compliance in een mondiale IT infrastructuur is moeilijker dan ooit ten gevolge van de opdoemende bedreigingen, nieuwe en voortdurend veranderende regelgeving en toenemende geografische verspreiding van kantoren, partners, mensen en IT assets,” zegt Philippe Courtot, CEO en chairman van Qualys. “IT security en policy compliance management, beide als service geleverd, bieden deze problemen het hoofd door te voorzien in nauwgezette, praktische en on-demand informatie voor de juiste doelgroep, op het juiste moment, overal ter wereld. Duizenden eindgebruikersorganisaties in de wereld hebben zich al vroeg verbonden aan het SaaS-model, omdat zij de visie hadden om te onderkennen hoe hun business en de regelgevende omgevingen waarin zij opereren aan het veranderen zijn.”

Prijzen & Beschikbaarheid

De QualysGuard Security and Compliance Suite komt in twee edities:

• Enterprise Edition, ideaal voor grote, verspreide organisaties. Een jaarlijks abonnement begint bij € 25,000, en biedt onbeperkte vulnerability en compliance scans in meerdere locaties, onbeperkt aantal gebruikers, enterprise en scorecard reports en 24x7 customer support.
  • Express Edition, ideaal voor kleine tot middelgrote organisaties. Een jaarlijks abonnement begint bij € 2,500, en biedt onbeperkte vulnerability en compliance scans en 24x7 customer support..

QualysGuard Policy Compliance is per 22 april 2008 beschikbaar voor alle US klanten en op 22 mei 2008 voor EMEA klanten. QualysGuard Vulnerability Management and QualysGuard PCI zijn reeds beschikbaar en worden al gebruikt door 3.400 actieve abonnees in de hele wereld. QualysGuard is in gebruik bij 35 bedrijven uit de Fortune 100, en bij meer dan 240 uit de Forbes Global 2000.

Over Qualys

Qualys, Inc. is de toonaangevende leverancier van oplossingen voor on-demand IT security risk en compliance management. Qualys is het enige security bedrijf dat deze oplossingen aanbiedt via één enkel Software-as-a-Service platform. QualysGuard® stelt organisaties in staat om de beveiliging van hun netwerken te versterken en om geautomatiseerd security audits uit te voeren om te waarborgen dat procedures en regelgeving worden nagevolgd (compliancy). QualysGuard is een schaalbaar en open platform. Het biedt partners de mogelijkheid om hun managed security propositie te verbreden en om hun consultancy uit te breiden. Het implementeren van de on-demand oplossingen van Qualys is een kwestie van een paar uur, waar ook ter wereld dat moet gebeuren. Klanten krijgen onmiddellijk inzicht in de staat van hun security en compliancy. QualysGuard is wereldwijd de meest gebruikte on-demand security oplossing. Meer dan 150 miljoen IP audits worden er per jaar door QualysGuard uitgevoerd. Kijk voor meer informatie op www.qualys.com.

For media inquiries or to find the appropriate spokesperson
Contact: Theo Loth
Loth PR Writing