Qualys stelt security veteraan Paul Ferron aan als General Manager Benelux

Almere - 1 april 2008 - Qualys – de toonaangevende leverancier van Software-as-a-Service-oplossingen voor on-demand IT security en compliancy - heeft Paul Ferron CISSP aangesteld als General Manager Benelux. Hiervoor was hij Manager Global Services bij Symantec.

Ferron (40) heeft ruim acht jaar ervaring op het gebied van Informatiebeveiliging. Hij werkte onder meer bij AllTrend en Kahuna Network Solutions, en de afgelopen jaren bij Symantec. Ferron heeft diverse publicaties over informatiebeveiliging op zijn naam staan. Daarnaast is hij spreker op congressen en seminars. Paul heeft specifieke ervaring met Risk Management, Online Fraud, Threat and Vulnerability Management en MSS (Managed Security Services). Naast zijn functie bij Qualys is hij actief deelnemer aan de Nederlandse afdeling van de ISSA (Information Systems Security Association), het ISF (Information Security Forum) en het Jericho Forum.

“Qualys heeft heel vroeg de waarde van het SaaS-concept ingezien en hoogwaardige producten ontwikkeld voor Vulnerability Management en compliancy. Inmiddels zijn de grootste bedrijven, overheidsinstellingen en topmerken gebruiker van Qualys voor het verzamelen en vastleggen van de benodigde informatie over hun informatiebeveiliging. Het is geweldig interessant om in de voorhoede van on-demand security te kunnen meespelen. Ook al is er al een aantal Nederlandse gebruikers van naam, toch is de propositie van Qualys nog niet bekend genoeg onder zowel eindklanten als partners. Daar ga ik met mijn team de komende tijd hard aan trekken,” aldus Ferron.

Over Qualys

Qualys, Inc. is de toonaangevende leverancier van oplossingen voor on-demand IT security risk en compliance management. Qualys is het enige security bedrijf dat deze oplossingen aanbiedt via één enkel Software-as-a-Service platform. QualysGuard® stelt organisaties in staat om de beveiliging van hun netwerken te versterken en om geautomatiseerd security audits uit te voeren om te waarborgen dat procedures en regelgeving worden nagevolgd (compliancy). QualysGuard is een schaalbaar en open platform. Het biedt partners de mogelijkheid om hun managed security propositie te verbreden en om hun consultancy uit te breiden. Het implementeren van de on-demand oplossingen van Qualys is een kwestie van een paar uur, waar ook ter wereld dat moet gebeuren. Klanten krijgen onmiddellijk inzicht in de staat van hun security en compliancy. QualysGuard is wereldwijd de meest gebruikte on-demand security oplossing. Meer dan 150 miljoen IP audits worden er per jaar door QualysGuard uitgevoerd. Kijk voor meer informatie op www.qualys.com.

For media inquiries or to find the appropriate spokesperson
Contact: Theo Loth
Loth PR Writing