Qualys voegt defensie- en security-expert toe aan raad van bestuur

Amsterdam, 11 september 2013Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier in het bieden van oplossingen voor cloud-security en compliance-management, voegt Kristi M. Rogers toe aan de raad van bestuur. Rogers is op dit moment algemeen directeur van “Federal Government Affairs and Public Policy” bij Manatt, Phelps & Phillips, LLP. Bij Qualys zal Rogers de strategische richting ondersteunen, aangezien Qualys zijn cloud-security- en compliance-oplossingen blijft uitbreiden om tegemoet te komen aan de behoeften van wereldwijde organisaties in zowel de publieke als private sector.

“Het internet is wereldwijd en de wereld van defensie en security verandert continu. Qualys heeft een unieke positie met zijn QualysGuard Cloud Platform om organisaties over de hele wereld te voorzien van scherpzinnigheid en flexibiliteit om bedreigingen te weren”, zegt Rogers. “Ik kijk ernaar uit onderdeel te worden van de raad van bestuur van Qualys om te helpen de diensten waar zo veel behoefte aan is wereldwijd uit te breiden.”

“Kristi heeft indrukwekkende ervaring met klanten in de publieke en private sector over de hele wereld, waaraan ze effectieve defensie- en security-oplossingen leverde”, zegt Philippe Courtot, bestuursvoorzitter en CEO van Qualys. “Zij begrijpt zeer goed welke behoeften en uitdagingen deze klanten hebben en dat helpt ons hen beter van dienst te zijn wanneer we onze diensten uitbreiden en nieuwe regio’s gaan ontwikkelen.”

Over Kristi M. Rogers
Kristi M. Rogers is op dit moment algemeen directeur van Federal Government Affairs and Public Policy bij Manatt, Phelps & Phillips. Ze heeft meer dan twintig jaar ervaring met strategisch business development, programmamanagement, zakelijk leiderschap, crisiscommunicatie en issue management op managementniveau in sectoren als defensie en homeland security en senior managementdiensten bij de Amerikaanse overheid. Voordat ze bij Manatt kwam, bekleedde Rogers meerdere senior managementfuncties, zoals president, CEO en vicevoorzitter van de raad van bestuur bij Aegis Defence Services, LLC, een bedrijf in riskmanagement en private security. Voor haar tijd bij Aegis was Rogers assistent-commissaris public affairs bij de Amerikaanse Customs & Border Protection, contactpersoon voor strategische communicatie voor de raad van senior adviseurs van ambassadeur L. Paul Bremer in Irak en directeur strategische communicatie in het perskantoor van de Coalition Provisional Authority. Ze was ook werkzaam op meerdere senior-posities binnen de federale overheid, zoals “Department of Transportation and Small Business Administration”. Rogers studeerde politicologie aan de Michigan State University.
Over Qualys

Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier op het gebied van oplossingen voor cloud-beveiliging en compliance. Het bedrijf heeft meer dan zesduizend klanten in meer dan honderd landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als Fortune 100-bedrijven. Het QualysGuard Cloud Platform en de geïntegreerde suite van oplossingen helpen organisaties bij het vereenvoudigen van hun security-activiteiten en het verlagen van de compliance-kosten door het bieden van on-demand bedrijfskritische beveiligingsinformatie en het automatiseren van de auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties. Qualys, opgericht in 1999, heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accuvant, BT, Dell SecureWorks, Fujitsu, NTT, Symantec, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

###

Qualys, the Qualys logo and QualysGuard are proprietary trademarks of Qualys, Inc. All other products or names may be trademarks of their respective companies.

Voor meer informatie:

LVTPR